Elon Musk zdradza w wywiadzie jedną z tajemnic swojego sukcesu
01.07.2019 12:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zanim Elon Musk zainteresował się samochodami i podróżami kosmicznymi, miał inną pasję, która – jak przyznał podczas swojego wystąpienia w trakcie E3 2019 – mocno wpłynęła na sukces, który dzisiaj osiągnął.
Gry wideo, bo to o nich wspomniał Musk w trakcie wystąpienia na E3 2019, sprawiły, że zainteresował się programowaniem, komputerami i ogólnie rozwojem technologii. Musk podkreślił kilkakrotnie w rozmowie, że to właśnie ta forma spędzania wolnego czasu sprawiła, że chciał zacząć programować. Uważa również, że chęć robienia coraz lepszych, bardziej realistycznych gier, wpływa znacząco na chęć szukania nowych rozwiązań sprzętowych i oprogramowania.
- "Częściowo powodem, dla którego zainteresowałem się technologią, były gry wideo" - powiedział Musk. - "Prawdopodobnie nie zacząłbym programowania lub nie interesowałbym się komputerami i technologią, gdyby nie gry wideo. Myślę, że gry wideo są bardzo potężną siłą, która sprawia, że dzieci są zainteresowane technologią; to większy efekt domina niż ludzie mogą sobie uświadomić" – dodał.
Podczas wystąpienia na E3 Elon Musk przyznał, że od wczesnego dzieciństwa uwielbiał gry wideo i grał w nie bardzo dużo. W wieku 12 lat stworzył nawet pierwszą własną produkcję – "Blastar", na której zarobił 500 dolarów. W młodości pracował również w start-upie Rocket Science, który zajmował się produkcją gier.
- "Myślę, że wielu najlepszych inżynierów oprogramowania na świecie zajmuje się lub spędzało większość czasu w domach na grach wideo" - stwierdzil Musk, podkreślając, że rozwiązywanie problemów w grach wideo przenosi się na rozwiązywanie problemów w inżynierii oprogramowania. Musk nie ukrywał także, że polska gra Cyberpunk 2077 stała się inspiracją dla jego inżynierów do stworzenia nowej wersji pickupa Tesli. Ponadto Musk zapowiedział, że kierowcy Tesli będą mogli grać w gry na środkowym ekranie samochodu, gdy są zadokowani w stacji ładującej. Wspomniał nawet o tworzeniu gier dla swoich kapsuł kosmicznych lecących na Marsa.