Dobry weekend dla świątecznego e‑commerce w USA, ale słabszy rok

Dobry weekend dla świątecznego e-commerce w USA, ale słabszy rok

29.12.2008 10:00, aktual.: 29.12.2008 10:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Amerykańscy internauci wydali podczas weekendu poprzedzającego święta Bożego Narodzenia prawie dwa razy więcej pieniędzy, niż w analogicznym okresie w 2007 r. - wynika z danych opublikowanych przez comScore. Nie znaczy to jednak, że obroty sprzedawców zwiększyły się w omawianym sezonie - łączna suma wydatków świątecznych w sieci jest w tym roku o 1 proc. niższa niż w zeszłym.

Pomiędzy 20-21 grudnia klienci poświęcili na zakupy on-line 667 mln USD - w zeszłym roku była to suma rzędu 341 mln USD. Mimo podwojenia wyniku w tych szczególnych dniach, amerykańska branża e-commerce nie może pochwalić się wzrostem tempa rozwoju. Począwszy od 21 grudnia tego roku, internauci wydali 24,71 mld on-line, co w porównaniu z wynikiem z 2007 roku, kiedy tą drogą wydano łącznie 24,96 mld USD, oznacza spadek o 1 proc.

Oczywiście różnica może wydawać się nie znaczna, aczkolwiek jeżeli dodamy do tego słaby rok dla biznesów działających zarówno w sieci jak i poza nią ( brick-and-mortar ), wyniki finansowe mogą być ponure dla sprzedawców, którzy liczyli na spory zarobek z przedświątecznego szału zakupowego.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także