Dialog będzie inwestował w sieć światłowodową

Dialog będzie inwestował w sieć światłowodową

Dialog będzie inwestował w sieć światłowodową
Źródło zdjęć: © Dialog
22.10.2008 19:46, aktualizacja: 23.10.2008 09:28

Telefonia Dialog planuje przeznaczyć na inwestycje 1,2 mld zł w latach 2009-2015. Opracowana przez zarząd strategia opiera się na trzech filarach: modernizacji sieci, pakietyzacji oferty, usługach dla klientów biznesowych - dla małych i średnich firm oraz na selektywnych akwizycjach.

_ W najbliższych latach chcemy wymienić całą sieć miedzianą na światłowód i w takim kierunku upatrujemy zdobycie przewagi technologicznej na rynku _ - powiedział Piotr Mazurkiewicz, prezes Telefonii Dialog.

Spółka chce zainwestować 1,2 mld zł do 2015 roku, z czego przeznaczy około 420 mln zł na modernizację sieci dostępowej w celu przejścia na technologię PON (pasywna sieć optyczna) oraz około 200 mln zł w selektywne przejęcia.

Dialog chce zwiększyć linię kredytową w banku do 300 mln zł z obecnych 200 mln (z czego na koniec 2008 roku "utylizacja" kredytu wyniesie 140 mln zł), a 150 mln zł pozyskać z giełdy. Pozostałe około 900 mln zł ma pochodzić z bieżącej działalności.

Dialog będzie oferował nie tylko usługi dla klientów indywidualnych, ale chce odbudować pozycję na rynku usług dla klientów biznesowych oraz świadczyć hurtowe usługi dla operatorów kablowych. Dialog oferujący obecnie usługi telefonii stacjonarnej, szerokopasmowego Internetu i IPTV, chce w połowie 2009 roku dołączyć do tej palety usługi telefonii komórkowej oferowane w oparciu o model MVNO.

Dialog skupi się na dynamicznym rozwoju oferty IPTV, tak aby w 2015 roku mieć 165 tys. odbiorców tej usługi wobec ok. 2 tys. na koniec 2008 roku. Dialog zakłada też, że w 2015 roku będzie miał 300 tys. klientów telefonii stacjonarnej na własnej sieci wobec 230 tys. klientów planowanych na koniec 2008 roku, 276 tys. klientów szerokopasmowego Internetu wobec 134 tys. w 2008 roku oraz około 130 tys. klientów telefonii komórkowej.

Na koniec września Dialog miał około 524 tys. linii (na własnej sieci i WLR), około 126 tys. abonentów internetowych oraz około tysiąca klientów IPTV.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)