DHL stawia na kurierskie rowery. Wiemy, gdzie jeżdżą
Niedawno informowaliśmy o nowych pojazdach dla kurierów DHL. Otrzymaliśmy odpowiedź firmy. Przedstawiciel wytłumaczył nam, gdzie można spotkać nietypowe modele.
07.11.2019 12:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Są to rowery do przewozu towarów, o ładowności całkowitej do 180 kg. Skrzynie, w których kurierzy przewożą przesyłki, są całkowicie wodoodporne i antywłamaniowe. Na dodatek mogą pochwalić się wspomaganiem elektrycznym i posiadają "opcję wspomagania w prowadzeniu obciążonego roweru (np. przy wjeździe na rampę ładunkową)". Nie zabrakło również systemu automatycznej zmiany biegów.
- Rowery eParcycle są używane w czterech lokalizacjach. Można spotkać je na ulicach Warszawy, Poznania, Gdańska i Wrocławia - mówi w rozmowie z WP Tech Magdalena Bugajło – Dyrektor ds. Komunikacji i PR w DHL Parcel.
Wprowadzenie rowerów dla kurierów to efekt strategii "go green". DHL Parcel chce do 2050 roku ograniczyć do zera emisję dwutlenku węgla w operacjach logistycznych.
Ekologia to jedno, ale elektryczne rowery mogą też przyspieszyć transport przesyłek. Na przykład wtedy, gdy całe miasto stoi, to odbywa się jakieś ważne wydarzenia.
- Przykłady to szczyt NATO czy Światowe Dni Młodzieży, kiedy kurierzy DHL Parcel, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, przesiedli się na rowery, by niezależnie od korków,czy ulic zamkniętych dla samochodów, dostarczyć przesyłki na czas, nawet do najtrudniej dostępnych rejonów miasta - wyjaśnia Magdalena Bugajło.
W planach DHL Parcel ma zakup jeszcze większych rowerów, które pozwolą dostarczać większe przesyłki. Model Cubicycle wygląda tak:
Wkrótce takie rowery elektryczne będą widoczne na polskich ulicach.