Czy TPSA przestała podłączać telefony klientom?

Telekomunikacja Polska realizuje obowiązki wynikające z wyznaczenia jej do świadczenia usługi powszechnej. Dotyczy to również przyłączania nowych klientów. Wbrew doniesieniom prasowym, inwestycje nie zostały wstrzymane. Zarząd TP nie podjął takiej decyzji - tak komentuje dzisiejszą publikację Biuro Prasowe TP.

Czy TPSA przestała podłączać telefony klientom?

22.04.2009 | aktual.: 22.04.2009 16:34

Telekomunikacja Polska realizuje obowiązki wynikające z wyznaczenia jej do świadczenia usługi powszechnej. Dotyczy to również przyłączania nowych klientów. Wbrew doniesieniom prasowym, inwestycje nie zostały wstrzymane. Zarząd TP nie podjął takiej decyzji - tak komentuje dzisiejsze publikacje medialne Biuro Prasowe TP.

Usługa powszechna jest realizowana, mimo, iż regulator od dwóch lat odmawia TP przewidzianej prawem dopłaty do jej świadczenia mającej rekompensować brak rentowności. Na dopłatę składają się wszyscy operatorzy w zależności od swojego potencjału, w tym oczywiście największą część wnosi sama TP.

Dodatkowym czynnikiem, który nie sprzyja inwestowaniu w nowe łącza jest odrzucanie przez UKE wyników audytów regulacyjnych i ustalanie przez Urząd cen usług hurtowych poniżej realnych kosztów.
Mimo tych niekorzystnych okoliczności TP nadal przyłącza nowych klientów i od ponad roku publicznie nawołuje do stworzenia warunków niezbędnych do rozwoju i modernizacji sieci w interesie rynku i konsumentów - czytamy w komunikacie prasowym.

Przypomnijmy, iż na łamach dzisiejszej Gazety Prawnej pojawił sie artykuł, z którego wynika, iż Telekomunikacja Polska przestała podłączać nowych abonentów i wstrzymała wszelkie nowe inwestycje z tym związane.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (83)