Czy reklama mobilna jest skuteczna?
Według badań Stowarzyszenia Marketingu Mobilnego (MMA), prawie połowa europejskich użytkowników telefonów zauważa reklamę mobilną. Spośród nich prawie co trzeci reaguje na jej treść.
08.10.2010 | aktual.: 08.10.2010 12:16
Według MMA, 45% europejskich użytkowników telefonów komórkowych zauważa reklamę mobilną, z czego 29% reaguje na nią. Z kolei spośród osób reagujących na taką reklamę, 39% decyduje się na zakup proponowanych przez nią produktów czy usług.
Najchętniej na reklamę mobilną reagują Niemcy oraz Anglicy (odpowiednio 49 oraz 47% spośród nich), najmniej chętnie - Francuzi (22%). Również Niemcy najchętniej (49%) dokonują zakupu dzięki sugestiom reklamy mobilnej, na którą zwrócili uwagę. Za nimi znaleźli się ponownie Brytyjczycy (47%) oraz Francuzi (30%).
Najbardziej zachęcającymi do zakupu czynnikami są oferty czasowe. Na skorzystanie z nich przed upływem określonego czasu najczęściej decydują się Anglicy (35%), Niemcy (31%) oraz Francuzi (27%). Drugim najpopularniejszym "wabikiem" na klientów są kupony rabatowe przesyłane bezpośrednio na telefon. Działają one na 34% Brytyjczyków, 29% Niemców oraz 24% Francuzów, którzy zwracają uwagę na tego typu przekaz marketingowy.
Najbardziej popularnymi produktami i usługami zamawianymi w ten sposób są treści przeznaczone na telefon, czyli aplikacje, muzyka oraz gry. Najczęściej z takiej możliwości korzystają osoby młode, a na ich zakup z reguły przeznaczają kwotę z przedziału od 5 do 20 euro lub funtów brytyjskich.