Czy papier jest nam jeszcze potrzebny?
Choć świat coraz szybciej zmierza w stronę elektroniki, wciąż udaje się zarabiać na papierniczym biznesie. Producenci zdają sobie jednak sprawę, że lata świetności dawno są za nimi.
"W tym roku uda się powtórzyć sprzedaż, ale tendencja jest spadająca. Wszyscy mamy nadzieję, że jeszcze parę lat podziałamy, ale nie łudzimy się, że tak będzie za 5. lat" - mówi Robert Ćwierzyński, dyrektor Holmen Paper Poland.
Inni producenci także liczą w tym roku na zarobek. "Dla naszej firmy konsumpcja papieru jest stała, a rynek ma potencjał, dlatego na świecie inwestujemy w niego miliardy dolarów" - mówi Marek Krzykowski, prezes International Paper Kwidzyn z grupy IP.
Marek Krzykowski przyznaje, że branża coraz bardziej zmierza w stronę niegraficznych zastosowań papieru, np. do produkcji opakowań. "To światowy trend i my także idziemy w tym kierunku" - zapewnia.