Czujesz Święta? Sprzedawcy też. Zobacz świąteczne reklamy 2019

Czujesz Święta? Sprzedawcy też. Zobacz świąteczne reklamy 2019
Źródło zdjęć: © Youtube.com

06.12.2019 16:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak co roku, sprzedawcy chcą nas wprawić w świąteczny nastrój jak najszybciej. Wielu z nich emituje dedykowane świąteczne reklamy. I choć mają one przede wszystkim zwiększyć nasze potrzeby konsumpcyjne i ocieplić wizerunek marki, to trzeba przyznać, że potrafią wzruszyć lub rozbawić.

Rodzinne spotkania, śnieg, choinka i kolorowe światełka - to wokół tych motywów kręci się bożonarodzeniowe spoty. Niemałą rolę odgrywają w nich także prezenty. Jest jednak coś sympatycznego w sposobie, w jaki sprzedawcy komunikują do nas w tym czasie. Najlepsze świąteczne reklamy to te, w których produkt nie wysuwa się na pierwsze miejsce. Liczy się ciekawa fabuła (przeważnie z morałem) i wywołanie u odbiorcy pozytywnych skojarzeń. Już od kilku lat na prowadzenie w tych kategoriach wysuwa się Allegro.

Hasło przewodnie świątecznej reklamy Coca-Cola brzmi “Czasem to drobne gesty mają największe znaczenie”. Aspekt społeczny dotyczy tutaj bezdomności i pomaganiu potrzebującym. Pojawia się też postać Świętego Mikołaja, którego najbardziej spopularyzowany strój jest produktem Coca-Coli.

Reklama Samsunga to moja ulubiona z tego zestawienia. Produkty producenta są tutaj tylko tłem do zabawnej fabuły, a dodatkowo wykorzystano motywy z Gwiezdnych Wojen. Wszystko w zgrabny sposób łączy się z oryginalną fabułą. Nie zobaczymy tutaj trzypokoleniowej rodziny przy stole i wzruszających staruszków. Mimo to morał jest łatwy do wychwycenia. Choć, może należałoby dodać, że zwierzęta, które przygarniemy w grudniu, powinny zostać z nami na zawsze.

Jeśli drugi dzień świąt, to nie może się obejść bez seansu “Kevin sam w domu”. Pepsi w nawiązaniu do tego fenomenu popkulturowego stworzyło spot “Elfy same w domu”, z którego premierą wstrzymywało się aż do 6 grudnia. Podobieństwo znajdziemy nie tylko w nazwie, ale również w fabule. Tyle że zamiast młodego Macaulay’a Culkina mamy gromadę młodych znajomych, którzy sami w domu zostali raczej z wyboru.

Dość proste przesłanie, ale zrealizowane ze smakiem możemy odnaleźć w reklamie Smyka. Reklama pokazuje, że w czasie świąt każdy z nas zmienia się z powrotem w dziecko. Najważniejsze to spędzić czas razem z bliskimi, ale wiecie, jakby co to nie zapomnijcie wcześniej zrobić zakupów - tak odczytuję przekaz tego filmu. Mimo to podoba mi się ogólny klimat beztroskiego dzieciństwa i ścieżka muzyczna.

Na koniec jeszcze smaczek od Amazona. Jedną z branży, dla której okres przedświąteczny jest wyjątkowo ciężki, są kurierzy. Amazon próbuje odczarować to wesołą piosenką i pozytywnym przekazem. Paczki w tej reklamie szczęśliwie na czas trafiają do adresatów, a kurierka dociera do swojej rodziny, żeby spędzić z nimi Święta. Spot ma swoje zabawne momenty.

Jeśli seans świątecznych reklam wprawił was w świąteczny nastrój, nie pozostaje nic innego jak rozpocząć produkcję pierniczków lub udać się w poszukiwaniu najlepszych prezentów dla bliskich.