Czego chce Grupa TP
31.07.2007 15:24, aktual.: 01.08.2007 09:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nie tylko dostęp do sygnału telefonicznego, ale także – a może przede wszystkim - do mediów i rozrywki obiecał Maciej Witucki.
Nie tylko dostęp do sygnału telefonicznego, ale także – a może przede wszystkim - do mediów i rozrywki obiecał Maciej Witucki, prezes zarządu Telekomunikacji Polskiej przedstawiając strategię Grupy TP na lata 2008 – 2010.
Podstawowy biznes –. telefonia stacjonarna, komórkowa i dostęp do Internetu pozostanie najważniejszym źródłem przychodów i zysków, jednak w coraz większym stopniu Grupa TP ma osiągać przychody z działalnością nie związaną stricte z telekomunikacją. Już w tej chwili przychody z VoIP, multimediów i innych stanowią ok. 35-40 proc. przychodów.
Według Macieja Wituckiego na znaczeniu zyskają także inne –. poza Orange - spółki z Grupy. Wymienił z nazwy m.in. Marketplanet, Emitel, czy Wirtualną Polskę. Na tej ostatniej spoczywać będzie poważne zadanie. Według Macieja Wituckiego WP ma być platformą dla wszystkich internetowych przedsięwzięć Grupy TP.
W latach 2008-200. TP chce rozwijać bezprzewodowy dostęp do Internetu w oparciu o posiadane częstotliwości CDMA 450 (wcześniej wykorzystywane przez Centertel z numeracją 0-90). Projekt pochłonie 500 mln zł. Dzięki niemu już w przyszłym roku zasięgiem ma być objęte 66 proc., a w 2009 r. 95-99 proc. populacji w Polsce. Według Macieja Wituckiego zasięgiem ma być objętych kilkaset tysięcy potencjalnych użytkowników.
Nowa strategia to także poszukiwanie oszczędności i redukcje zatrudniania w całej Grupie TP.
Celem nowej strategii jest osiągnięcie w 201. r. statusu jednej z dziesięciu najlepszych firm w regionie.
Marcin Kwaśniak