Cyfrowy kiosk z gazetami dla Androida
Google zamierza uruchomić system rozpowszechniania prasy elektronicznej dla urządzeń z Androidem. Jak informuje "The Wall Street Journal" trwają intensywne rozmowy między koncernem z Mountain View i wydawnictwami dotyczące między innymi systemu płatności
03.01.2011 15:20
Propozycja giganta usług wyszukiwania jest wymierzona w Apple'a, który chce przygotować własny system abonamentowej sprzedaży e-prasy dla iPadów, iPhone'ów i iPodów touch; w tym przypadku użytkownicy będą płacić za gazety na platformie App Store. News Corporation już przymierza się do wydawania gazety codziennej na iPada: "The Daily" ma wystartować w styczniu.
Według dziennika WSJ Google usiłuje przyciągać wydawnictwa obietnicą większego udziału w zyskach. W amerykańskim App Store Apple zatrzymuje 3. procent wpływów. Google planuje ponadto przekazywanie wydawnictwom obszerniejszych informacji o klientach - tak aby mogły one skuteczniej prowadzić działania marketingowe. Negocjacje w sprawie cyfrowego kiosku ma prowadzić Stephanie Tilenius, która w internetowym koncernie zajmuje stanowisko wiceprezesa działu e-handlu.
Przedstawiciele Google'a nie chcieli komentować doniesień WSJ, ale przyznali, że firma prowadzi rozmowy z wydawnictwami. Z kolei Apple ogranicza się do stwierdzenia, że oferta medialna na jego platformie "rozwija się błyskawicznie".
wydanie internetowe www.heise-online.pl