Coraz mniej interesuje nas mobilna telewizja
Ericsson Consumer Lab ustalił, że od 22 do 25% młodzieży korzystającej z telefonów komórkowych chce oglądać mobilną telewizję na swoich aparatach. Mobilna telewizja najbardziej zaciekawiła osoby młode, mieszkające w większych miastach, wiodące aktywny tryb życia
14.12.2009 | aktual.: 14.12.2009 15:50
Badania przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab wśród użytkowników telefonów komórkowych wskazują na spadek zainteresowania mobilną telewizją (sumarycznie we wszystkich grupach wiekowych) z 17. w 2006 roku do 12% w 2009 roku.
- zainteresowanych mobilną telewizją oglądaliby serwisy informacyjne, kanały muzyczne około 40%. Kolejne 34% użytkowników mobilnej telewizji zadeklarowało chęć oglądania filmów na ekranie komórki, a 31% jest zainteresowanych relacjami sportowymi.
Duża część respondentów Ericsson Consumer Lab oczekuje, że operator umożliwi im bezpłatne oglądanie mobilnej telewizji przez określony okres testowy. Na taką promocję najbardziej liczą "eksperymentatorzy" (20%) oraz "profesjonaliści" (16%).
Badania odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków.