Co trzeci Polak korzysta z aplikacji mobilnych. 69 procent z nas kupuje za pomocą smartfona - pisze Interaktywnie.com
Jak wynika z najnowszego raportu marketingowego portalu Interaktywnie.com pt. "Software house 2021. Jak IT może wspomóc sprzedaż w internecie" wynika, że w 2020 roku 69 procent osób robiących zakupy w internecie skorzystało w tym celu ze smartfonu. To o 7 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej.
29.04.2021 13:18
Cały ebook z poradami, jak wykorzystać technologię do sprzedaży internetowej można za darmo w pdf pobrać tutaj:
Według innych badań cytowanych przez Interaktywnie.com aż 98,5 procent pokolenia Y korzysta ze smartfonu, natomiast 75 procent z nich deklaruje kupowanie online przy pomocy telefonu.
Popularność smartfonów sprawia, że użytkownicy coraz częściej korzystają z aplikacji mobilnych. W marcu 2021 roku w Polsce 29,2 mln korzystało z sieci, z czego co najmniej jedna trzecia z aplikacji mobilnych. Niekwestionowanym liderem w tym zakresie jest aplikacja Allegro, której co najmniej jednokrotnie użyło 9,961 mln internautów. Na drugim miejscu uplasowała się aplikacja OLX z wynikiem 5,646 mln internautów i zasięgiem prawie 20 procent w polskim internecie - czytamy w ebooku. Na kolejnych miejscach sklasyfikowano aplikacje służące do streamingu wideo, takie jak Ipla, czy Player.
Dużą popularnością cieszą się również aplikacje odtwarzania treści wideo oraz służące do odbioru poczty elektronicznej.
Warto wiedzieć, że przeciętny użytkownik smartfonu ma zainstalowanych 10 aplikacji. Wśród najpopularniejszych na świecie aplikacji są te służące do komunikacji, w tym social media takie jak: Whatsapp, TikTok, Messenger, Instagram. W zestawieniu znajdziemy również najpopularniejszy serwis wideo - YouTube, czy serwisy do streamingu filmów oraz muzyki - Spotify i Netflix - pisze Interaktywnie.com.
Aplikacje wspomagają również sprzedaż w internecie - tradycyjna strona internetowa przeglądana na komputerach stacjonarnych lub laptopach osiąga około 33 procent przychodów, responsywna strona internetowa wyświetlana na urządzeniach mobilnych około 23 procent przychodów, natomiast sprzedaż przez aplikację mobilną około 44 procent przychodów. W całej Europie 30 procent transakcji za pomocą komputera stacjonarnego zostało poprzedzonych ruchem wykonanym za pomocą urządzenia mobilnego.
A ile kosztuje stworzenie podstawowej aplikacji mobilnej? Bardzo prostej - kilka tysięcy złotych. Wariant nieco bardziej skomplikowany, to kwoty rzędu kilku lub kilkudziesięciu tysięcy złotych, a najbardziej zaawansowane aplikacje z dużą bazą danych i ze skomplikowanymi funkcjonalnościami mogą kosztować nawet 100-150 tysięcy złotych.
Więcej w raporcie w pdf dostępnym za darmo tutaj: