Co czwarty Polak przynajmniej raz w tygodniu dzwoni przez Internet
Badacze Ericsson Consumer Lab ustalili, że Polacy najczęściej w Europie, obok Czechów, używają telefonii VoIP. 28% polskich respondentów badania Ericsson Consumer Lab twierdzi, że przynajmniej raz w tygodniu łączy się za pomocą Skype lub innego komunikatora
25.09.2009 | aktual.: 25.09.2009 16:55
9% ankietowanych twierdzi, że korzysta z podobnej usługi kilka razy w tygodniu. Dla porównania 23% respondentów włoskich, 16% niemieckich i tylko po 12% brytyjskich i szwedzkich przyznało, że co najmniej raz w tygodniu korzysta z telefonii VoIP.
Polacy zaakceptowali także e-banking. 41% ankietowanych deklaruje, że przeprowadza co najmniej raz w tygodniu transakcje bankowe online. Zainteresowanie usługami bankowymi on-line jest podobne do zainteresowania portlami społecznościowymi, do których co najmniej raz w tygodniu loguje się 41% ankietowanych.
Odsetek dokonujących transakcji online w Polsce jest zbliżony do wyniku Niemiec, gdzie 42% respondentów potwierdziło takie zachowanie. Najwyższym odsetkiem wśród badanych krajów może pochwalić się Szwecja, gdzie blisko 56% respondentów zadeklarowało korzystanie z usług bankowych. Niższe wyniki odnotowano w takich krajach jak Hiszpania (37%), Włochy (31%) i Czechy (23%).
Coraz więcej Polaków korzysta również z poczty elektronicznej. Do korzystania z własnego konta e-mail minimum raz w tygodniu przyznało się 77% respondentów. To o 11% więcej niż w 2006 roku.
Statystyczny Polak coraz częściej stawia na praktyczne zastosowanie sieci. Duża funkcjonalność tego medium jest jednym z powodów wciąż rosnącego w społeczeństwie zapotrzebowania na dostęp do szerokopasmowego Internetu.
Badania odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków.