Choroby u małych dzieci nie przez maszty

Choroby u małych dzieci nie przez maszty

Choroby u małych dzieci nie przez maszty
24.06.2010 21:15, aktualizacja: 25.06.2010 09:39

Występowanie u małych dzieci m.in. raka mózgu nie jest związane z ich ekspozycją na działanie fal emitowanych przez stacje telefonii komórkowej - wynika z nowych badań opublikowanych przez British Medical Journal.

Występowanie u małych dzieci m.in. raka mózgu nie jest związane z ich ekspozycją na działanie fal emitowanych przez stacje telefonii komórkowej - wynika z nowych badań opublikowanych przez _ British Medical Journal _.

Poprzednie badania na ten temat były mało miarodajne i trudne do interpretacji, gdyż zbyt mało przypadków zostało wziętych pod uwagę. Tym razem jednak naukowcy wzięli pod uwagę 1397 przypadków zachorowań dzieci w wieku od 0 do 4 lat na białaczkę, guza mózgu oraz ośrodkowego układu nerwowego w latach od 1999 do 2001.

Naukowcy z Imperial College London brali pod uwagę m.in. odległość najbliższego nadajnika telefonii komórkowej od miejsca urodzenia dziecka, całkowitą moc emitowaną przez anteny w promieniu 700 metrów od tego miejsca oraz gęstość mocy wszystkich stacji w odległości 1400 metrów. Każdy z przypadków rozpatrywany był oddzielnie.

Według naukowców, nie ma podstaw, aby sądzić, że oddziaływanie masztów telefonii komórkowej miało jakikolwiek wpływ na odsetek zachorowań wśród małych dzieci. Nie ma również podstaw do twierdzeń, że przebywanie kobiety w ciąży w okolicy anten telefonii komórkowej ma jakikolwiek negatywny wpływ na płód.

Badacze zauważają jednak, że przeprowadzone przez nich analizy biorą pod uwagę tylko niewielki czas ekspozycji małych dzieci na działanie masztów telefonii. Nie oznacza to, według nich, że w dłuższym przedziale czasowym nie mogą wystąpić negatywne dla zdrowia skutki.