Chernobyl VR Project - wirtualna wycieczka po miejscu katastrofy

26 kwietnia 1986 roku, przegrzanie reaktora jądrowego w bloku energetycznym nr 4 doprowadziło do wybuchu wodoru, wzniecenia pożaru oraz rozprzestrzenienia substancji promieniotwórczych na terenie elektrowni jądrowej w Czarnobylu. Tak rozpoczęła się największa w historii katastrofa przemysłowa i ekologiczna.

Chernobyl VR Project - wirtualna wycieczka po miejscu katastrofy
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

05.12.2015 | aktual.: 05.12.2015 13:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W wyniku katastrofy skażeniu promieniotwórczemu uległ olbrzymi teren wokół elektrowni, w tym terytoria Białorusi, Ukrainy i Rosji. Chmura radioaktywna rozprzestrzeniła się również w innych krajach europejskich. W Polsce, tuż po katastrofie, wycofano mleko z przedszkoli i szkół z obawy przed skażeniem. Do dziś nie udało się zdefiniować wszystkich konsekwencji wybuchu.

Chernobyl VR Project

Chernobyl VR Project to wyjątkowe przedsięwzięcie gliwickiego studia The Farm 51. które łączy świat gier komputerowych ze światem aplikacji edukacyjnych. Jest to pierwsza w historii, wirtualna wycieczka po Czarnobylu i Prypeci, przeznaczona na urządzenia VR - Oculus i Morpheus, Vive oraz Samsung Gear VR.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Zespół The Farm 5. kilkukrotnie odwiedził miejsce katastrofy przygotowując projekt i zbierając materiały wizualne. Chernobyl VR Project to niepowtarzalne połączenie rozrywki rodem z gry komputerowej oraz interaktywnego filmu dokumentalnego, opisującego wydarzenia i miejsca historyczne skażonej strefy. Odwiedź Czarnobyl bez wychodzenia z domu! Premiera planowana jest na 30. rocznicę katastrofy (kwiecień 2016).

Jak to możliwe?

Reality 51 to autorska technologia firmy The Farm 51, w pełni przystosowana do rodzącego się rynku Virtual Reality. Chernobyl VR Project tworzony jest właśnie w oparciu o tę technologię i wykorzystuje najnowsze rozwiązania graficzne, m.in. zaawansowane skanowanie 3D, zdjęcia sferyczne, filmy stereoskopowe, rozwiązania augmented reality (rozszerzona rzeczywistość) oraz modele tworzone ręcznie. A to wszystko w pełni przystosowane do nowoczesnych okularów VR.

Komentarze (0)