Centertel w 2Q2010 miał 14,029 mln klientów

Centertel w 2Q2010 miał 14,029 mln klientów

Centertel w 2Q2010 miał 14,029 mln klientów
29.07.2010 10:20, aktualizacja: 29.07.2010 11:21

30. czerwca Centertel miał 14,029 mln klientów telefonii komórkowej (wzrost aż o 255 tys. w II kwartale). Przychody w II kwartale wyniosły 1,95 mld zł

Centertel w II kwartale zanotował 1,95 mld zł przychodów - o 0,2% mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku, kiedy były one o 4 mln zł wyższe. 30. czerwca operator miał 14,029 mln klientów telefonii komórkowej (wzrost aż o 255 tys. w II kwartale).

Klienci prepaid stanowili 30. czerwca 51,6% bazy (wzrost o 3 p.p. w II kwartale). Było ich ogółem 7,238 mln (wzrost o 176 tys.). Klientów postpaid było 6,791 mln (wzrost o 79 tys.).

Jak podaje Centertel w raporcie, w całym II kwartale zasięg sieci 2. zwiększył się o 0,1 p.p. ludności Polski (do 99,6%), a 3G - o 0,4 p.p. do 56%. Centertel miał na koniec czerwca udział w rynku na poziomie 30,7% pod względem ilości klientów (wzrost o 0,2 p.p. względem końca marca) i 31,9% pod względem wartości sprzedaży (wzrost o 0,4 p.p.).

Liczba aktywnych kart SIM:
| | Prepaid | Postpaid | Razem |
| --- | --- | --- | --- |
| 1Q09 | 7,380 | 6,311 | 13,681 |
| 2Q09 | 7,318 | 6,450 | 13,768 |
| 3Q09 | 7,228 | 6,508 | 13,736 |
| 4Q09 | 7,090 | 6,624 | 13,714 |
| 1Q10 | 7,062 | 6,713 | 13,774 |
| 2Q10 | 7,238 | 6,792 | 14,029 |
Usługi niegłosowe (bez Orange Freedom):

udział w przychodach usług niegłosowych klienci usług szerokopasmowych (tys.)
1Q08 21,7% 262
2Q08 20,2% 297
3Q08 23,9% 327
4Q08 25,8% 352
1Q09 20,9% 368
2Q09 24,2% 378
3Q09 23,3% 375
4Q09 25,9% 388
1Q10 26,0% 400
2Q10 23,8% 433

Oferta Orange Freedom:

Aktywacje netto Razem
1Q08 17 tys. 23 tys.
2Q08 17 tys. 40 tys.
3Q08 30 tys. 70 tys.
4Q08 27 tys. 97 tys.
1Q09 30 tys. 127 tys.
2Q09 24 tys. 151 tys.
3Q09 25 tys. 176 tys.
4Q09 25 tys. 201 tys.
1Q10 21 tys. 222 tys.
2Q10 17 tys. 239 tys.

Kluczowe wskaźniki:

ARPU w zł (ang. _ Average Revenue Per User _, czyli średni przychód z abonenta)

prepaid postpaid zagregowane
1Q08 21,0 88,2 47,8
2Q08 22,0 87,0 48,8
3Q08 22,6 88,5 50,6
4Q08 23,3 85,1 50,0
1Q09 20,2 75,1 44,8
2Q09 20,4 72,9 44,9
3Q09 20,9 69,4 43,8
4Q09 19,9 67,6 42,7
1Q10 19,2 64,5 41,2
2Q10 19,7 69,0 43,6

AUPU (ang. _ Average Usage Per User _, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

prepaid postpaid zagregowane
1Q08 39,4 195,4 101,6
2Q08 43,2 209,3 111,6
3Q08 44,8 205,2 112,8
4Q08 58,0 208,6 123,1
1Q09 60,3 206,5 125,8
2Q09 65,6 215,2 135,3
3Q09 71,3 215,3 139,2
4Q09 70,7 220,1 141,9
1Q10 78,0 219,2 146,6
2Q10 98,4 229,0 161,8

SAC w zł (ang. _ Subscriber Acquisition Cost _, czyli koszt pozyskania klienta) i SRC (ang. _ Subscriber Retention Cost _, czyli koszt utrzymania abonenta)

prepaid postpaid zagregowane SRC
1Q08 13,4 509,8 127,0 -
2Q08 12,0 501,0 118,5 -
3Q08 12,2 468,5 103,8 -
4Q08 15,4 476,0 121,2 -
1Q09 13,6 512,8 137,5 605,9
2Q09 17,3 524,9 135,9 646,9
3Q09 7,8 488,6 118,2 580,4
4Q09 10,6 489,9 138,4 594,3
1Q10 9,8 485,2 133,5 531,0
2Q10 10,5 486,6 121,2 535,8

CHURN (wskaźnik odejść)

prepaid postpaid
1Q08 16,0% 3,3%
2Q08 16,6% 2,9%
3Q08 15,7% 2,7%
4Q08 15,1% 2,5%
1Q09 20,7% 2,8%
2Q09 14,2% 2,6%
3Q09 17,7% 3,1%
4Q09 16,6% 3,3%
1Q10 15,1% 3,1%
2Q10 13,7% 2,8%
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)