Centertel będzie walczył o utrzymanie marży
Centertel będzie w 2009 roku walczył przede wszystkim o utrzymanie mar ży, a także przychodów (w tym ARPU), ale rynek jest bardzo trudny ze względu na obniżki MTR-ów i wojnę cenową, która doprowadziła do znacznych obniżek cen rozmów - powiedziała Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes spółki.
13.05.2009 | aktual.: 14.05.2009 11:10
_ Rynek mobilny jest bardzo trudny w tym roku. Z jednej strony mamy duży spadek przychodów w związku z obniżką stawek MTR, z drugiej rozpoczęła się wojna cenowa, na którą nie możemy pozostać obojętni. Naszym głównym, tegorocznym celem będzie obrona marży i przychodów, w tym oczywiście ARPU _ - powiedziała.
Piotrowska-Oliwa spodziewa się w 2009 roku spadku całego rynku telefonii mobilnej, na który będzie miała wpływ m.in. obniżka stawek MTR (2-2,5 mld zł, z czgeo 900 mln zł przypadkie na jej firmę).
_ Jeśli już po odjęciu wpływu spadku MTR, rynek mobilny wyjdzie na zero to będzie sukces _ - powiedziała prezes Centertela.
Prezes zaznaczyła, że jeśli chodzi o zachowania konsumenckie, to Centertel nie obserwuje panicznych, masowych wypowiedzeń umów i przechodzenia na prepaid w związku z wojną cenową w tym segmencie rynku.