CCTV: 80% brutalnych przestępstw to efekt gier online

CCTV: 80% brutalnych przestępstw to efekt gier online
26.12.2009 15:30
CCTV: 80% brutalnych przestępstw to efekt gier online
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Centralna Telewizja Chińska wyemitowała program, w którym oskarżono gry online za powodowanie bardzo niebezpiecznych społecznie zjawisk, w tym m.in. narkomanii, zabójstw ze szczególnym okrucieństwem czy zachodzenia w ciążę przez nastolatki.

Program zatytułowany "Confession of a Murderer - Focus on Pornography and Violence in Online Games (Part Two)" został wyemitowany przez Centralną Telewizję Chińską (CCTV) - jedyną naziemną siecią telewizyjną dostępną na terenie całego kraju. Odcinek opowiadał o więźniu, który odbywa karę dożywocia za zabójstwo popełnione w celu uzyskania wirtualnego ekwipunku w pewnej grze online.

"Do 80. przestępców skazanych za brutalne morderstwa zeszło na złą drogę z powodu gier online. Ten mężczyzna zabił pięć osób. Wszystko dlatego, ż Ten mężczyzna zabił 5 osób. Wszystko dlatego, że był uzależniony od brutalnych gier online" - punktowano kolejno w raporcie.

288764166028998803
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Program CCTV pojawił się jako kolejny odcinek z cyklu, w którym już wielokrotnie atakowano gry online za ich szkodliwy wpływ społeczny. W ostatnio emitowanych programach znalazła się m.in. historia o 14-letniej dziewczynki uzależnionej od internetowej gry tanecznej "Audition". CCTV donosiła, że nastolatka poznawała przez grę różnych ludzi, z którymi uprawiała seks. Efektem były dwie aborcje, które przeszła. Wcześniej wyemitowano również reportaż o nastolatkach korzystających z rozmaitych "dopalaczy", które miały podnieść ich wydajność podczas wielogodzinnych nocnych maratonów w wirtualnej rzeczywistości. Za jedno z najbardziej szkodliwych miejsc przedstawiano kawiarenki internetowe.

Kampania przeciwko grom online jest prowadzona razem z kampanią przeciwko pornografii. Jak na razie akcja jest bardzo skuteczna - wielu operatorów, deweloperów gier i innych firm branżowych w ostatnich miesiącach zakończyło swoją działalność na rynku chińskim. Najważniejszym tytułem, który przez trzy miesiące był niedostępny w Chinach stał się World of Warcraft.

Telewizja publiczna namawia rodziców by kontrolowali czas, jaki ich dzieci spędzają przy komputerze i spędzali z nimi więcej czasu, np. odrabiając prace domowe.

Szacuje się, że w Chinach jest ponad 33. mln internautów. Według chińskich badań rządowych aż 210 mln z nich aktywnie bawi się w gry online.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)