Burger King wystartował z nową reklamą. Chwali się pleśniejącym Whoopperem [Wideo]
Burger King próbuje przyciągnąć klientów nietypową reklamą. Chwali się w niej pleśniejącą kanapką, co ma być dowodem na dobór przez firmę naturalnych składników i rezygnację z konserwantów.
Burger King zaprezentował nową, globalną kampanię reklamową, która ma na celu podkreślenie zaangażowania firmy w porzucenie wszystkich sztucznych konserwantów. Kampania Moldy Whopper pokazuje jak przebiega proces...pleśnienia najpopularniejszej kanapki dostępnej w sieci Burger King.
W reklamie widzimy dokładne datowanie, dzięki czemu możemy prześledzić, jak przebiega proces rozkładu przez grzyby w poszczególnych dniach. Cały film kończy się sloganem: "Piękno bez sztucznych konserwantów". Intrygujące czy obrzydliwe? Oceńcie sami po obejrzeniu wideo:
Reklama promuje zobowiązanie marki do porzucenia wszystkich sztucznych konserwantów, co osiągnęła w całej Europie i 400 lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych. Do końca roku Burger King obiecuje, że sztuczne konserwanty znikną z Whopperów we wszystkich lokalizacjach w USA.
Nad kampanią pracowały trzy agencje: Ingo, szwedzki sklep należący do spółki Ogilvy i Gray, David i Publicis. Wcześniej to właśnie Ingo w zeszłym roku przygotowało prześmiewcze menu dla Burger Kinga w związku z utratę przez McDonalda znaku towarowego Big Mac.
Poza filmem agencje odpowiedzialne za kontrowersyjną kampanię reklamową przygotowała również serię plakatów, które pokazują Whoppera w poszczególnych dniach trwania eksperymentu.
Jedno jest pewne - kampania Burger Kinga jest innowacyjna i kontrowersyjna. Takich rozwiązań wciąż poszukują agencje reklamowe, więc niewykluczone, że niebawem inne marki pójdą w stronę amerykańskiego fast foodu. Ciekawe jest również, jak reklama zostanie przyjęta przez szerszą publiczność. A co wy sądzicie?