Brazylijska łódź podwodna transportowana po drogach. Wymagała platformy mającej 320 kół
To nie była typowa podróż. Brazylijczycy musieli przewieźć w połowie gotową łódź podwodną z jednej stoczni do drugiej, w celu ukończenia prac. Przejazd krótkiego odcinka zajęła inżynierom aż 11 godzin
19.01.2018 15:18
Konstruktorzy byli zmuszeni do takiego rozwiązania, ponieważ stocznia została zbudowana na górzystym półwyspie. Uniemożliwiło to postawienie wszystkich obiektów stoczni blisko siebie. Kadłub montowany jest w innym miejscu od pozostałych komponentów.
Jak przewieźć takiego olbrzyma? Łódź wymagała skonstruowania specjalnej, 320-kołowej platformy do transportu. To przez jej ogromną wagę, aż 619 ton, i długość prawie 40 metrów. Przetransportowane mają zostać jeszcze dwa mniejsze komponenty łodzi.
Po drodze okręt musiał przebyć kilka przeszkód. Wymagało to między innymi zdemontowania kabli elektrycznych w niektórych miejscach. Oprócz tego łódź musiała pokonać tunel, w którym dosłownie ledwo się zmieściła. Gdyby zbudowana platforma miała kilkanaście centymetrów więcej, nie daliby rady.