Brazylijska łódź podwodna transportowana po drogach. Wymagała platformy mającej 320 kół
To nie była typowa podróż. Brazylijczycy musieli przewieźć w połowie gotową łódź podwodną z jednej stoczni do drugiej, w celu ukończenia prac. Przejazd krótkiego odcinka zajęła inżynierom aż 11 godzin
Konstruktorzy byli zmuszeni do takiego rozwiązania, ponieważ stocznia została zbudowana na górzystym półwyspie. Uniemożliwiło to postawienie wszystkich obiektów stoczni blisko siebie. Kadłub montowany jest w innym miejscu od pozostałych komponentów.
Jak przewieźć takiego olbrzyma? Łódź wymagała skonstruowania specjalnej, 320-kołowej platformy do transportu. To przez jej ogromną wagę, aż 619 ton, i długość prawie 40 metrów. Przetransportowane mają zostać jeszcze dwa mniejsze komponenty łodzi.
Po drodze okręt musiał przebyć kilka przeszkód. Wymagało to między innymi zdemontowania kabli elektrycznych w niektórych miejscach. Oprócz tego łódź musiała pokonać tunel, w którym dosłownie ledwo się zmieściła. Gdyby zbudowana platforma miała kilkanaście centymetrów więcej, nie daliby rady.