Brałeś pożyczkę od tej internetowej firmy? Twoje dane mogły wyciec
Kolejna duża firma jest ofiarą cyberprzestępców. A dane wielu jej klientów, w tym polskich, mogły trafić w niepowołane ręce.
"Z naszych dotychczasowych analiz wynika, że nieautoryzowany dostęp mógł potencjalnie dotyczyć danych około 22 tysięcy naszych klientów" - wyjaśnia w oficjalnym oświadczeniu przedstawiciel polskiego oddziału Wonga. To właśnie ta firma, zajmująca się udzielaniem pożyczek przez internet, została zaatakowana przez hakerów.
Ofiarami ataku są klienci z Polski i Wielkiej Brytanii. To Brytyjczycy ucierpieli najbardziej, bo mowa o wykradzionych danych nawet 245 tysięcy użytkowników.
Cyberprzestępcy mogli wejść w posiadanie takich danych jak imię, nazwisko, adres mailowy, numer telefonu, ostatnie 4 cyfry numeru karty płatniczej, numer rachunku bankowego, a także PESEL i numeru dowodu osobistego - informuje niebezpiecznik.pl.
"W ubiegłym tygodniu doszło do nieautoryzowanego dostępu do serwerów Wonga w Wielkiej Brytanii. Nielegalne wejście zostało wykryte i zablokowane. Natychmiast zostały wzmocnione zabezpieczenia naszych systemów tak, aby uniemożliwić nieautoryzowany dostęp do nich. (...) Zgłosiliśmy do prokuratury informację o popełnieniu przestępstwa. Będziemy na bieżąco współpracować z organami ścigania w celu wyjaśnienia jego okoliczności. Poinformowaliśmy naszych klientów o tej sytuacji i będziemy przekazywać zainteresowanym osobom kolejne istotne dla nich informacje. Nasze call center na bieżąco odpowiada na pytania klientów" - pisze polski przedstawiciel Wonga.com.
Obawiasz się, że twoje dane mogły wyciec? Uważaj na internetowych oszustów - mogą znać twój adres mailowy i numer telefonu, więc niewykluczone, że spróbują to wykorzystać. Uważnie sprawdzaj, od kogo otrzymujesz wiadomości. Nie klikaj w linki, które wysyłane są z podejrzanych, nieznanych ci kont. Nie odpisuj również na nietypowe SMS-y, na przykład o aktywacji płatnej usługi. Jeśli twój numer wyciekł, może być użyty do przesyłania ci SMS-ów premium.