Bilet na pociąg - przez internet teraz łatwiej

Bilet na pociąg - przez internet teraz łatwiej

Bilet na pociąg - przez internet teraz łatwiej
Źródło zdjęć: © PAP/Darek Delmanowicz
08.01.2013 10:41, aktualizacja: 08.01.2013 11:40

PKP Intercity wprowadza szereg ułatwień w systemie sprzedaży internetowej

Z początkiem nowego roku PKP Intercity udostępniło pasażerom odświeżoną wersję internetowego systemu sprzedaży biletów. Wdrożone na stronie www.intercity.pl zmiany służyć mają podniesieniu komfortu zakupu biletów internetowych. Teraz zakup biletu odbywa się w trzech prostych krokach - wyborze połączenia, wyborze liczby biletów oraz ewentualnych ulg oraz dokonaniu samej płatności. Do tej pory system wyświetlał informacje o cenie biletów dopiero po zalogowaniu i dokonaniu rezerwacji przez klienta. Od teraz każdy zanim zarezerwuje bilet, otrzyma taką informację wcześniej. Zmiany dotyczą także samego procesu logowania. Zostaje on przeniesiony na koniec ścieżki zakupu i jest wymagany dopiero w przypadku chęci dokonania zakupu biletu.

_ "Tak jak zapowiadaliśmy pod koniec 2012 roku naszym celem jest stworzenie nowej, przejrzystej oferty. Nowe udogodnienia i funkcjonalności w naszym systemie sprzedaży internetowej to właśnie kolejne elementy tego procesu" _ - podkreśla Beata Czemerajda, p.o. rzecznika prasowego PKP Intercity.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Przewoźnik zmienił również ścieżkę zwrotu internetowych biletów. Dziś jest ona łatwiejsza bo nie wymaga przechodzenia przez kilka zakładek na stronie. W nowej wersji modułu sprzedaży wystarczy zalogować się na konto i wybrać w lewym pasku zakładkę Moje bilety. Aby zrezygnować z biletu należy w zakładce Opłacone wybrać przy bilecie, z którego chcemy zrezygnować polecenie Rezygnuj. Po potwierdzeniu komunikatu, bilet pojawia się w zakładce Zwrócone bilety, gdzie pojawia się możliwość zwrotu płatności.

Dodatkowo, PKP Intercity zaoferowało osobom korzystającym z wyszukiwarki www.rozklad-pkp.pl możliwość zakupu biletów bez konieczności ponownego wyszukiwania preferowanego pociągu na stronie przewoźnika.

W 2012 roku przewoźnik za pomocą internetowego kanału sprzedał ponad 900 tys. biletów. _ "Mamy nadzieję, że uda nam się utrzymać ten pozytywny trend i w kolejnych miesiącach coraz więcej osób korzystać będzie z systemu sprzedaży na naszej stronie. Chcemy aby wdrożone udogodnienia nie tylko uławiały zakupy osobom już korzystającym z systemu, ale stały się zachętą dla osób, które z tej formy zakupu jeszcze nie korzystały" _ - podkreśla Beata Czemerajda. Sygnałem świadczącym o tym, że założenia przewoźnika mogą się sprawdzić mogą stanowić wyniki sprzedaży sezonowej oferty Bilet Świąteczny. 2. 000 sprzedanych biletów na świąteczne przejazdy pociągami EIC i Ex, 50 proc. kupiły osoby korzystające z internetowego systemu PKP Intercity.

Podróżujący z PKP Intercity mogą kupować bilety na połączenia krajowe przez dowolne urządzenie mające dostęp do internetu, bez konieczności drukowania blankietu biletowego. Wystarczy, że podczas kontroli pokażemy konduktorowi kod biletu na ekranie smartfona, laptopa czy tabletu.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)