Będzie odszkodowanie za opóźnienie przy przeniesieniu numeru
Nowela Prawa telekomunikacyjnego przewiduje odszkodowania dla klientów za opóźnienia w procesie przenoszenia numeru. Nad zmianami obraduje teraz Komisja Infrastruktury, potem przegłosowywać je będzie parlament.
14.09.2012 10:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Art. 71b pkt. 2 mówi, że w wypadku niedotrzymania terminu jednego dnia robocznego, abonentowi przysługuje od dotychczasowego dostawcy odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w wysokości 1/4 sumy miesięcznych opłat liczonych według rachunków z ostatnich trzech miesięcy (abonament) lub 1/4 sumy wartości doładowań konta z ostatnich 3 miesięcy (prepaid).
Z kolei art. 72. pkt. 3 mówi, że jeżeli numer przeniesiono bez zgody abonenta, przysługuje mu odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w wysokości 1/2 średnich, miesięcznych opłat liczonych według rachunków z ostatnich trzech miesięcy lub 1/2 wartości doładowań konta z ostatnich 3 miesięcy w przypadku użytkowników prepaid. Dni liczone są albo do momentu powrotu numeru do poprzedniego operatora, albo akceptacji abonenta dla przeniesienia numeru.
Zobacz: Jaki wybrać i kupić piekarnik?