Bank Millennium ostrzega przed oszustwem. Nigdy tego nie rób, bo stracisz pieniądze
Bank Millennium reaguje na ostatnie oszustwa. Na swojej stronie ostrzega, jak chronić się przed działaniami przestępców. Zawsze warto o tym pamiętać, gdy korzystamy z serwisów bankowych.
Chociaż Bank Millennium ostrzega swoich klientów na własnej stronie internetowej, są to bardzo uniwersalne porady, które dotyczą także użytkowników innych banków.
W komunikacie, który pojawia się na stronie, Bank Millennium przypomina, że przestępcy podszywają się pod firmy kurierskie, windykatorów, Urząd Skarbowy czy bank. W wiadomościach SMS proszą o dopłaty drobnej sumy.
Bank przestrzega, by nigdy nie podawać swojego numeru PESEL oraz żeby dokładnie sprawdzać, do jakiej strony prowadzi link w wiadomości. Dodaje także, że ważne jest czytanie komunikatów SMS. "Nie przepisuj hasła, jeśli treść SMS-a jest niezrozumiała" - radzi Bank Millennium.
Ostrzeżenie banku ma zapewne związek z niedawnymi oszustwami - cyberprzestępcy podszywają się m.in. pod PKO BP, OTOMOTO czy też firmę inPost. Jak wyglądają tego typu wiadomości? Schemat jest zawsze ten sam.
Ofiara wchodzi w przysłany przez oszustów link, przekonana, że brak wpłaty skończy się blokadą konta lub też opóźnieniem przesyłki. Zostaje przeniesiona do rzekomej strony służącej do płatności internetowych - dotpay. Ma zapłacić tylko drobną sumę, ale w rzeczywistości straci o wiele więcej.
Na fałszywym dotpay ofiara wybiera bank. Następnie zostaje przeniesiona do strony logowania. Jeśli wpisze swoje dane, przekaże je wprost w ręce oszustów. Pozostaje im tylko zalogować się do banku, a następnie wyczyścić konto ofiary.