Skutki awarii, która dotknęła właścicieli kont internetowych banku Pekao SA powinny już zostać usunięte. "Błąd systemu" spowodował podwójną realizację zleceń stałych u kilkunastu tysięcy klientów.
O awarii bankowości elektronicznej Pekao SA poinformowało Radio RMF FM, a także serwis dziennikarstwa obywatelskiego Alert24.pl.
Awaria bankowości elektronicznej Pekao SA dotknęła kilkanaście tysięcy klientów. Z powodu "błędu systemu" zlecenia stałe właścicieli bankowych kont internetowych realizowane były podwójnie (tzn. na rachunek odbiorcy dwukrotnie przekazano sumę przelewu).
Bank zapewnia, że sytuacja została opanowana i stan kont poszkodowanych klientów do jutrzejszego poranka (czwartek) powinien wrócić do stanu właściwego. Pieniądze nie zdążyły wyjść poza konta banku, dlatego ich odzyskanie będzie proste i szybkie.
Mimo, iż bank zapewnia, że problem dotyczy tylko bankowości elektronicznej, pojawiają się również głosy klientów Pekao SA skarżących się na brak możliwości dokonywania wypłat z bankomatów oraz płacenia kartą.
Czekamy na wyjaśnienia przedstawicieli Pekao SA.
Źródła: http://www.rmf.fm , http://www.alert24.pl