Apple zajmuje 99% rynku sprzedaży aplikacji mobilnych

Apple zajmuje 99% rynku sprzedaży aplikacji mobilnych

Apple zajmuje 99% rynku sprzedaży aplikacji mobilnych
Źródło zdjęć: © iPhoneBlog.pl
20.01.2010 16:00, aktualizacja: 20.01.2010 16:17

Z najnowszego raportu rynku aplikacji mobilnych od firmy Gartner wynika, że Apple zajmuje aż 99% udziałów w sprzedaży tych programów.

Firma analityczna Gartner opublikowała raport, w którym twierdzi, że w 200. roku z Sieci pobrano poprzez sklepy internetowe łącznie około 2,52mld aplikacji mobilnych. Z własnych danych Apple wynika natomiast, że w 2009 z App Store pobrano łącznie 3mld programów. Apple dodaje też, że 500mln pobranych aplikacji to wynik za początek roku 2009.
Redakcja ArsTechnica bliżej przyjrzała się obu raportom i zauważyła, że jeśli wierzyć przedstawionym danym, to udział Apple na rynku aplikacji mobilnych dystrybuowanych przez Sieć wynosi 99%.

Gartner oszacowała również, że rynek aplikacji mobilnych w 200. roku był wart około 4,3 mld dolarów. Łącząc powyższe dane można uznać, że dla Apple rok 2009 był niezwykle lukratywny.
Według analizy firmy Gartner trend dynamicznego rozwoju rynku aplikacji mobilnych w najbliższych latach zostanie zachowany. Firma szacuje, że w 201. roku użytkownicy pobiorą już 4,5mld aplikacji, a w 2013 - 21,6mld.
Firma zajmujące się sprzedażą i dystrybucją aplikacji mobilnych czeka bardzo ciekawy okres. Z jednej strony widać, że w tym segmencie rynku znacznie przybędzie klientów. Z drugiej zaś pojawia się ostatnia notka z opublikowanego badania Garnera: "w 201. aż 8 na 10 aplikacji będzie darmowych. W 2013wskaźnik ten wzrośnie do 87%".
"Wzrost popularności smartfonów sprawia, że takie miejsca stają się coraz bardziej popularne i budzą zainteresowanie największych graczy"- podsumowuje wyniki Stephanie Baghdassarian z Gartnera. "Gry pozostają wciąż numerem 1 wśród aplikacji. Inne popularne programy to narzędzia do robienia zakupów czy serwisy społecznościowe" - dodaje.."

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)