Apple potwierdza wady w GeForce 8600M GT

Apple potwierdza wady w GeForce 8600M GT

14.10.2008 12:20, aktual.: 14.10.2008 12:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Firma Apple przyznała w końcu, ze i do jej laptopów mogły i
trafiły wadliwe układy graficzne firmy nVidia

Większość producentów markowych laptopów, którzy wyposażali swoje maszyny w układy GeForce 8600M GT wprowadziła programy naprawcze wiele miesięcy temu. Po oświadczeniu nVidii, że część z układów ma wadliwie wykonane obudowy, które utrudniały odprowadzanie ciepła. Wada powodowała przegrzewanie się i w końcowym efekcie uszkodzenie struktury układu scalonego procesora graficznego.

Obraz
© Główny winowajca problemu - układ GeForce 8600M GT (fot. nVidia)

Apple konsekwentnie milczało. Większość MacBooków Pro, do których mogły trafić wadliwe układy graficzne chronione było gwarancją producenta. Jednak nie wszystkie. Wadliwe chipy graficzne mogły trafiać do komputerów produkowanych między majem 2007, a wrześniem 2008.

Dla osób którym skończyła się gwarancja, Apple uruchomiło program naprawczy. MacBooki Pro z wadliwie działającym lub nie działającym procesorem graficznym będą naprawiane bezpłatnie do dwóch lat od daty zakupu.

Oto informacja opublikowana na stronach Apple:
* Objawy *W lipcu 2008 roku firma NVIDIA publicznie przyznała fakt wyższej niż przeciętna awaryjności niektórych procesorów graficznych, związanej z wadą opakowania. Jednocześnie firma NVIDIA zapewniła firmę Apple, że problem nie dotyczy komputerów Macintosh wyposażonych w te procesory graficzne. Jednakże dochodzenie przeprowadzone przez firmę Apple wykazało, że problem ten może dotyczyć niektórych komputerów MacBook Pro wyposażonych w procesor graficzny NVIDIA GeForce 8600M GT. Jeśli procesor graficzny w Twoim komputerze MacBook Pro uległ lub ulegnie awarii w ciągu dwóch lat od pierwotnej daty zakupu, dokonamy jego naprawy nieodpłatnie, nawet jeśli na sam komputer MacBook Pro nie przysługuje już gwarancja.

*Objawy, na które należy zwrócić uwagę: * * Zniekształcony lub nieczytelny obraz na ekranie komputera

  • Brak obrazu na ekranie komputera (lub monitora zewnętrznego) mimo, że komputer jest włączony

Konkretne produkty, których dotyczy problem:

  • Modele MacBook Pro z 15- i 17-calowym ekranem wyposażone w procesory graficzne NVIDIA GeForce 8600M GT - MacBook Pro (ekran 17-calowy, 2,4 GHz) - MacBook Pro (ekran 15-calowy, 2,4/2,2 GHz) - MacBook Pro (początek roku 2008)
  • Komputery te zostały wyprodukowane w przybliżeniu pomiędzy majem 2007 a wrześniem 2008

Dotyczy produktów:
MacBook Pro

*Rozwiązanie: *W przypadku wykazywania przez Twój komputer MacBook Pro jednego z wyżej wymienionych objawów, zabierz go do sklepu Apple Retail Store lub autoryzowanego dostawcy usług firmy Apple w celu dokonania oceny komputera bądź skontaktuj się z telefonicznie z najbliższym centrum obsługi klienta firmy Apple. Przed odwiedzeniem serwisu Genius Bar w sklepie Apple Retail Store dokonaj rezerwacji terminu.

Firma Apple zwraca pieniądze klientom, którzy zapłacili za naprawy związane z tym problemem. Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat zwrotu pieniędzy, skontaktuj się z firmą Apple.

Uwaga: Jeśli Twój komputer MacBook Pro nie wykazuje powyższych objawów, nie musisz kontaktować się z firmą Apple.