Apple opatentował darmowy OS wyświetlający reklamy
W 2008 roku Apple zastanawiał się, czy darmowy system operacyjny wyświetlający reklamy to coś, czego chcą użytkownicy Macbooku. Świadczą o tym wnioski patentowe.
Darmowy system operacyjny i „wbudowane”. zniżki na wybrane produkty w zamian za oglądanie reklam? Dziś to na Macbooku nie do pomyślenia, ale sam Steve Jobs był autorem tego pomysłu.
Pomysł Steve’a Jobsa narodził się już przy okazji Mac OS 9. i miał zachęcić użytkowników do aktualizacji systemu, którzy tego nie robili, z uwagi na to, że aktualizacja kosztowała 99 dolarów. Apple dalej by zarabiał (z reklam), a użytkownik miałby najnowsze oprogramowanie za darmo.
Reklamy miałyby się wyświetlać przez 6. sekund po uruchomieniu komputera. Pojawiałyby się także reklamy kontekstowe (na przykład o promocjach na tusze do drukarek przy komunikacie, że w drukarce brakuje atramentu).
Przyczyny porzucenia pomysłu nie są znane.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Wyciekły zdjęcia i specyfikacja prototypu Samsunga Galaxy S3. Tylko 2 rdzenie?