Apple ma patent na wygląd salonów nie tylko w USA
Europejski Trybunał Sprawiedliwości uchylił wyrok niemieckiego urzędu patentowego dotyczący wyglądu salonów Apple. Od teraz wygląd salonów firmowych opatrzonych logiem nadgryzionego jabłka jest opatentowany nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale również w Europie.
15.07.2014 | aktual.: 15.07.2014 09:30
Pomimo tego, że sklepy Apple posiadają znak towarowy w rodzimym kraju (gdzie początkowo wniosek był odrzucany dwukrotnie), nie został on uznany przez niemiecki urząd patentowy. W orzeczeniu stwierdzono, że wygląd sklepu nie może stanowić znaku towarowego. Przeciwnego zdania był Trybunał Sprawiedliwości, który uznał, że _ integralny zbiór linii, krzywych i kształtów _ spełnia wszystkie kryteria znaku towarowego. W tym konkretnym przypadku chodzi o _ przezroczystą, szklaną fasadę otoczoną panelami elewacji _ oraz _ podłużnych stołach ze stołkami, ustawionymi pod ekranami wideo, zainstalowanymi na tylnej ścianie _. Tym samym Apple jest w posiadaniu kolejnego patentu, który dla wielu może wydawać się absurdalny.
Pomimo zdobytego patentu pojawiają się głosy, że wraz z zatrudnieniem na stanowisko szefa sprzedaży detalicznej byłego prezesa Burberry Angeli Ahrendts, wygląd sklepów Apple może w najbliższym czasie ulec zmianie.