Apple ma patent na wygląd salonów nie tylko w USA

Apple ma patent na wygląd salonów nie tylko w USA
Źródło zdjęć: © Telepolis

15.07.2014 09:07, aktual.: 15.07.2014 09:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Europejski Trybunał Sprawiedliwości uchylił wyrok niemieckiego urzędu patentowego dotyczący wyglądu salonów Apple. Od teraz wygląd salonów firmowych opatrzonych logiem nadgryzionego jabłka jest opatentowany nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale również w Europie.

Pomimo tego, że sklepy Apple posiadają znak towarowy w rodzimym kraju (gdzie początkowo wniosek był odrzucany dwukrotnie), nie został on uznany przez niemiecki urząd patentowy. W orzeczeniu stwierdzono, że wygląd sklepu nie może stanowić znaku towarowego. Przeciwnego zdania był Trybunał Sprawiedliwości, który uznał, że _ integralny zbiór linii, krzywych i kształtów _ spełnia wszystkie kryteria znaku towarowego. W tym konkretnym przypadku chodzi o _ przezroczystą, szklaną fasadę otoczoną panelami elewacji _ oraz _ podłużnych stołach ze stołkami, ustawionymi pod ekranami wideo, zainstalowanymi na tylnej ścianie _. Tym samym Apple jest w posiadaniu kolejnego patentu, który dla wielu może wydawać się absurdalny.

Pomimo zdobytego patentu pojawiają się głosy, że wraz z zatrudnieniem na stanowisko szefa sprzedaży detalicznej byłego prezesa Burberry Angeli Ahrendts, wygląd sklepów Apple może w najbliższym czasie ulec zmianie.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (6)
Zobacz także