Android w tabletach? Jest szansa na wiernych klientów
Połowa użytkowników telefonów z systemem Android może być zainteresowana zakupem tabletu pracującego pod kontrolą tego samego systemu - wynika z badań przeprowadzonych przez Sybase. Może to być podstawą do zbudowania grupy lojalnych klientów - uważają analitycy.
Połowa użytkowników telefonów z systemem Android może być zainteresowana zakupem tabletu pracującego pod kontrolą tego samego systemu - wynika z badań przeprowadzonych przez _ Sybase _. Może to być podstawą do zbudowania grupy lojalnych klientów - uważają analitycy.
Odsetek osób nie korzystających do tej pory z telefonu z systemem Android i deklarujących zainteresowanie tabletem z tym systemem jest niska i wynosi zaledwie 13%. Oznacza to dla Google konieczność budowania świadomości klientów i edukowania rynku w tym temacie.
Przy zakupie tabletu najważniejszym kryterium jest jego cena. 56% pytanych odpowiedziało, że wolałoby kupić dotowane urządzenie wraz z umową z operatorem, niż zapłacić za niego pełną cenę rynkową. Dla 29% ankietowanych idealna cena za tablet wraz z umową nie powinna przekraczać 300 dolarów.
Osoby, które nabyły już tablet, często wykorzystują go jako zamiennik dla notebooków zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym. Dla jednej trzeciej z nich niezbędnym elementem do tak wykorzystywanego tabletu jest fizyczna klawiatura.
Jedna czwarta amerykanów oczekuje, że ich pracodawca wyposaży ich w tablety. Jako korzyść takiego rozwiązania podają oni wzrost kreatywności i innowacji w działaniu (18% odpowiedzi), wydajność, oszczędność czasu i łatwość użycia (16%) oraz łatwiejsza komunikacja, współpraca i większa produktywność (14%).