AMD Radeon RX 480: karta za 800 zł, która poradzi sobie z VR!

Firma AMD podczas targów Computex 2016 zaprezentowała swoją pierwszą kartę graficzną w architekturze Polaris i coś nam mówi, że będzie to bardzo popularny produkt wśród graczy, którzy niekoniecznie chcą wydawać fortunę na upgrade swojego sprzętu.

AMD Radeon RX 480: karta za 800 zł, która poradzi sobie z VR!
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

01.06.2016 | aktual.: 02.06.2016 17:00

AMD Radeon RX 480 to karta, która za 199 dolarów (około 800 zł) zaoferuje nam ponad 5 teraflopsów mocy obliczeniowej. Będzie dostępna w dwóch wersjach: z 4GB pamięci RAM i z 8GB pamięci RAM.

Co więcej, AMD chwali się, że dwie karty RX 480, podłączone w systemie Crossfire są szybsze od pojedynczej karty Nvidia GTX 1080, której koszt w porównaniu do dwóch RX 480 jest wyższy o 200 dolarów. Benchmarki wykonano oczywiście na ulubionej grze wszystkich testerów, czyli _ Ashes of Singularity _, która obecnie najlepiej radzi sobie z DirectX 12. Konfiguracja 2xRX 480 była w stanie renderować obraz z gry w 62,5 FPS, pojedynczy GTX 1080 osiągnął 58,7 FPS.

- Efektywność kart graficznych Radeon Serii RX to wypadkowa dużych ulepszeń w architekturze i zastosowania po raz pierwszy w branży procesu produkcyjnego 14 nm FinFET do tego rodzaju układów graficznych. Karty te mogą stanowić punkt zwrotny w rozwoju wirtualnej rzeczywistości - powiedział Patrick Moorhead, główny analityk w Moor Insights Strategy. - Poprzez obniżenie kosztu zakupu sprzętu oraz powiększenie rynku urządzeń zdolnych do obsługi VR, karty graficzne Radeon Serii RX mają potencjał sprawić, że systemy VR dotrą do sklepów w większej liczbie oraz pozwolić treściom VR uzyskać nowe, wyższe poziomy finansowania czy wręcz obniżyć koszty zestawów VR - dodał

Radeon Serii RX to rozwiązania, które mają być odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku: ponad 13,8 miliona graczy PC wydaje od 100 do 300 dolarów na nową kartę graficzną.

To rzeczywiście dobry krok rynkowy. Do tej pory zbudowanie zestawu komputerowego, który byłby w stanie obsłużyć obrazy wirtualnej rzeczywistości, wymagało mocnych, a co za tym idzie bardzo drogich podzespołów. Przeciętny komputer w cenie około 200. - 3000 zł miał zbyt słabą konfigurację, aby podołać ogromnej ilości danych. Teraz jest szansa, że to się zmieni. Przypuszczalnie nie trzeba też będzie długo czekać na odpowiedź największego rywala - nVidii - a nic tak dobrze nie wpływa na obniżki cen, jak konkurencja.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: YouTube grozi twórcom TubeNinja

Chip/WP.PL

jb

vrwiadomościrzeczywistość wirtualna
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (57)