Aktualizacja drukarek HP zablokowała nieoryginalne wkłady
Drukarka nie chce drukować, pojawia się komunikat o błędzie. Nie, to nie awaria - po prostu korzystaliście z zamienników, a HP chce, byście kupowali oryginalne tusze.
Użytkownicy drukarek [ HP ]( zaczęli skarżyć się na pojawiające się komunikaty o błędzie. Informacja sugerowała awarię lub brak kartridża. I rzeczywiście, to wkłady były powodem całego zamieszania, a konkretnie to, że są nieoryginalne - czyli sprzedawane nie przez HP.
Choć błąd pojawił się dopiero 13 września, to wywołała go aktualizacja z marca. To właśnie nowe oprogramowanie sprawiło, że zamienniki nie mogą współpracować z [ drukarką ]( i trzeba wymienić je na te oryginalne, produkowane przez HP. Rozwiązaniem problemu może być też wgranie starego oprogramowania, jednak, jak donoszą użytkownicy, pozbycie się nowej aktualizacji jest skomplikowane.
Fakt, że HP walczy z tanimi zamiennikami, wcale nie dziwi. To na rynku drukarek normalne, że o ile sam sprzęt jest wyjątkowo tani, to za wkłady z tuszami płaci się dużo. Na tym zarabiają firmy. Zaś użytkownicy się bronią, kupując zamienniki. Problem w tym, że HP sprzedawało produkt, który przyjmował nieoryginalne tusze, a potem sprawiło, że te są do wyrzucenia.
Trudno dziwić się temu, że firmy chcą zarabiać. Gorzej, że zmiany wprowadzane są również po zakupie. To kolejne przypomnienie, że w obecnych czasach nasz sprzęt wcale nie jest nasz na zawsze i producent może w jego działanie ingerować. Coś za coś - albo godzimy się na aktualizację i związane z nią "szkody" - jak w przypadku HP, albo zostajemy ze standardowym oprogramowaniem i narażamy się na to, że ewentualne błędy nie zostaną naprawione.
_ ab _