AdBlock Plus będzie sprzedawał i wyświetlał reklamy

AdBlock Plus będzie sprzedawał i wyświetlał reklamy

AdBlock Plus będzie sprzedawał i wyświetlał reklamy
Źródło zdjęć: © mat. prasowy
13.09.2016 16:59, aktualizacja: 14.09.2016 10:58

Wszystko wskazuje, że jedna z najbardziej znienawidzonych, przez wydawców stron, firm w sieci szykuje potężną rewolucję. Już niedługo AdBlock - internetowy lider w blokowaniu reklam - zabierze się za handel reklamami.

Dobrze widzicie. Dostawca jednego z najbardziej popularnych narzędzi do blokowania reklam zmienia całkowicie swoją politykę. Wygląda na to, że managerowie w AdBlock Plus poszli po rozum do głowy i chcą wreszcie zarabiać realne pieniądze. Nie ma co jednak zaraz się złościć i szukać w sieci nowego oprogramowania blokującego natarczywe prezentacje. Również powodów do radości nie powinni mieć nadawcy reklam, zwłaszcza tych, które blokują nam cały ekran urządzenia.

Cały "myk" polega bowiem na pomyśle, który AdBlock wdraża już od 201. r. Wtedy właśnie powstał program "akceptowalne reklamy", dzięki któremu część z blokowanych ogłoszeń mogła być wyświetlana. Jak to działa? Chodzi o to, że administratorzy rozszerzenia sprawdzają, czy prezentacja nie jest natarczywa, nie śledzi aktywności użytkownika w sieci, a w końcu, czy jest bezpieczna dla końcowego odbiorcy. Jeśli spełnia wszystkie te kryteria, trafia na listę dobrych reklam.

Teraz jednak obecność na samej liście nie gwarantuje emisji materiału na wskazanych stronach. Nadawca takiego ogłoszenia będzie musiał się jeszcze zapisać na drugą, specjalną listę. Aby doszło do emisji, do tego rejestru będzie musiał dołączyć również wydawca strony, na której bezpieczna reklama ma się pojawić.

Jak nietrudno się domyśleć, AdBlock chciał wykonać ruch, dzięki któremu wszyscy - zarówno internauci atakowani nachalnymi reklamami, nadawcy reklam oraz ich producenci - będą zadowoleni. Z pewnością 8. proc. dochodu zadowoli wydawców. Również 14 proc. wartości kampanii, które ma trafić do pośredników, nie będzie dla żadnej z nich zbyt małą kwotą. AdBlock zostawił sobie pozostałe 6 proc. wartości reklamy. Użytkownik zaś dostanie stronę wolną od natarczywych ogłoszeń, mrugających banerów i krzyczących filmów reklamowych.

Wygląda na to, że AdBlock znalazł złoty środek w sprawie reklam. Zarówno nadawcy jak i odbiorcy powinni być zadowoleni. Jaki będzie rezultat nowej polityki, z pewnością czas pokaże.

Źródło: adblockplus.org

LOP

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)