A ty do czego używasz telefonu komórkowego poza domem?

A ty do czego używasz telefonu komórkowego poza domem?
Źródło zdjęć: © Fotolia / zea_lenanet

22.05.2015 15:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ericsson przeprowadził badanie w celu sprawdzenia, do czego i w jakim stopniu Europejczycy używają smartfonów poza domem.

...ale chyba nie ma niespodzianek. Ericsson przeprowadził badanie w celu sprawdzenia, do czego i w jakim stopniu Europejczycy używają smartfonów poza swoimi czterema ścianami.

Na dworze smartfony wykorzystywane są przede wszystkim do słuchania muzyki (65 proc.). Wpływ ma na to między innymi wzrost popularności serwisów streamingowych, takich jak Spotify, Deezer oraz coraz częstsze korzystanie ze smartfonów podczas aktywności sportowych, ze szczególnym uwzględnieniem biegania.

Obraz
© (fot. Ericsson)

Na drugim miejscu znalazło się wysyłanie wiadomości (49 proc.). Mimo że SMS wdciąż pozostaje w tej dziedzinie liderem, wraz ze wzrostem popularności internetu mobilnego stopniowo rośnie również odsetek użytkowników korzystających z komunikatorów (Instant Messaging). To właśnie kontakt przez IM jest obecnie preferowany wśród posiadaczy smartfonów.

Odsetek użytkowników grających w gry na smartfonach i tabletach przynajmniej kilka razy tygodniowo jest zbliżony, wynosi odpowiednio 40 proc. i 41 proc. Dotyczy to zarówno grania w domu, jak i poza nim. Oczywiście są to zupełnie inne gry od nowego Wiedźmina.

Zaskakująca jest natomiast dysproporcja dotycząca przeglądania internetu. 22 proc. uczestników badania twierdzi, że surfuje po Internecie będąc na dworze. To ponad cztery razy mniej niż podczas przebywania w domu (93 proc.).

Konsumenci zawsze dążą do korzystania z bardziej nowoczesnych rozwiązań. Kiedy poznają zalety płynące z wykorzystywania technologii 4. i LTE, zaczną w większym stopniu wykorzystywać internet poza domem, również przy aktywnościach dotychczas wykonywanych w swoich "czterech ścianach - mówi Katarzyna Pąk, dyrektor do spraw marketingu i komunikacji w firmie Ericsson.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)