5 lat polskiego Orange

5 lat polskiego Orange

5 lat polskiego Orange
Źródło zdjęć: © WP.PL
20.09.2010 14:35

1. września 2005 roku wystartowała pierwsza kampania informująca o zmianie marki Idea na Orange. Niespełna trzy tygodnie później Idei już nie było, a na polskim rynku zagościł Orange.

  1. września 2005 roku wystartowała pierwsza kampania informująca o zmianie marki Idea na Orange. Niespełna trzy tygodnie później Idei już nie było, a na polskim rynku zagościł Orange.

Idea była jedną z najlepiej rozpoznawanych na polskim rynku marek telekomunikacyjnych. Dzięki prowadzonej przez kilka lat intensywnej kampanii marketingowej marka ta była znana prawie 9 na 10 Polaków.

Idea była również najlepiej ocenianym i najchętniej polecanym przez użytkowników operatorem komórkowym w kraju - wynika z raportu Polski Rynek Telekomunikacyjny 2004/2005, przygotowanego przez zespół analityczny Telecom Team, będący wspólnym przedsięwzięciem TNS OBOP i ZEZ/PÓŁ.

  1. września 2005 roku weszły w życie cenniki i regulaminy ofert: Orange Go, Orange dla Firm oraz Twój Plan i Twój Mix. Rewolucji nie było - już wcześniejsze plany z rodziny Jedna Idea wprowadziły w życie bardziej "orange'owy styl" ofert. Rebrandingowi oparł się POP, który do dziś stanowi równoległą ofertę do Nowego Orange Go, Orange Music i od niedawna Orange One.

Początkowe kampanie reklamowe Orange wykluczały agresywny wyścig cenowy. Wszystko miało opierać się o wizerunek i prestiż - bez wzmianek o cenach połączeń czy telefonów. Ta forma reklamy w Polsce się jednak nie przyjęła i oprócz obrazków przedstawiających klientów z "poczuciem prestiżu", szybko pojawiły się informacje o telefonach za złotówkę.

W styczniu 2006 roku Orange przekroczył barierę 10 mln użytkowników, będąc drugą największą siecią w Polsce, zaraz po Erze. W ciągu roku Orange przeskakuje Erę stając się tym samym liderem na polskim rynku pod względem ilości aktywnych kart SIM.

Dynamikę wzrostu bazy klientów zachwiał nieco debiutujący w marcu 2007 roku Play. Rozpoczął się wielki odpływ Orange'owych klientów prepaid, których przez nieco ponad dwa lata ubyło sieci ponad 1,5 mln. Pod koniec 2008 roku Polkomtel wyszedł na pozycję lidera, jednak w I kwartale 2010 roku palma pierwszeństwa wróciła do Orange.

Po I kwartale 2010 roku Orange mógł pochwalić się 42% całego biznesowego rynku postpaid w Polsce. W tym roku skutecznie wyhamował też ubytek klientów prepaid (wzrost aktywnych numerów o 176 tys. w II kwartale). Klienci ofert na kartę stanowili na koniec II kwartału 51,6% bazy (7,238 mln kart SIM).

Obecnie w zasięgu sieci 2G Orange jest 99,6% ludności kraju, zasięg 3G obejmuje 56% ludności. Na koniec II kwartału sieć miała 14,029 mln aktywnych kart SIM i 239 tys. klientów Internetu przewodowego Orange Freedom.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)