3/4 Polaków dostaje codziennie do 20 maili promocyjnych. Ale i tak kupujemy, co nam się proponuje [RAPORT]

Co drugi Polak kupuje w internecie na podstawie otrzymanych maili – wynika z najnowszego raportu Interaktywnie.com, branżowego portalu o marketingu.

3/4 Polaków dostaje codziennie do 20 maili promocyjnych. Ale i tak kupujemy, co nam się proponuje [RAPORT]
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com

01.08.2019 08:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Cały raport w pdf można za darmo pobrać tutaj.

Zmiany związane z wprowadzeniem w życie RODO kładły się cieniem na prognozy dotyczące rozwoju e-mail marketingu w 2018 roku. Dzisiaj już jednak wiadomo, że żadnej apokalipsy nie było. Owszem, wydatki marketerów na ten kanał zmalały, jednocześnie jednak jego skuteczność nigdy nie była oceniana tak wysoko.

E-mail marketing nadal jest bardzo ważnym narzędziem promocyjnym. Gros środków marketerzy przeznaczają na reklamę graficzną (49,6%), marketing w wyszukiwarkach (31,7%) i ogłoszenia online (15,3% udziału). Udział reklam wysyłanych przez systemy poczty elektronicznej w torcie reklamowym oscyluje wokół 2,2%.

Po wprowadzeniu RODO działania e-mail marketingowe faktycznie stały się bardziej wymagające, a wysyłanie mailingów bez wszystkich wymaganych zgód obarczone zostało ryzykiem sporych kar. Jednak - według ekspertów zajmujących się e-marketingiem - przyczyniło się to przede wszystkim do wyrugowania z rynku nieuczciwych graczy, a tym samym - większej skuteczności tej formy promocji.

E-mail marketing może realizować wiele różnych celów biznesowych. Z jednej strony przy jego użyciu możemy pozyskiwać nowe leady, budować wizerunek marki czy podtrzymywać relacje z obecnymi klientami. To istotny kanał wspomagający działania sprzedażowe. Z drugiej strony nie można pominąć jego roli we wsparciu działu marketingu bądź obsługi klienta. Szczególnie, gdy użyjemy narzędzi marketing automation łącząc e-mail marketing z innymi kanałami.

O ile rola e-mail marketingu jest oczywista, warto zastanowić się co zrobić, aby wyciągnąć z tego kanału 100% efektów w wybranych obszarach, przy uwzględnieniu naszego celu. Jest wiele elementów, które mają wpływ na efekty kampanii. Pierwszym z nich jest segmentacja bazy kontaktów. Kolejną ważną rzeczą jest dostosowanie wysyłek do aktywności kontaktów w danych segmentach (dzień i godzina wysyłki), a także kontrola ilości otrzymywanych wiadomości przez naszego klienta w przeciągu miesiąca.

Istotne są także dobre praktyki e-mail marketingu odnośnie budowy i zakodowania szablonu, higienizacji bazy, a także personalizacji komunikacji. Oprócz stosowania się do wszystkich złotych rad, zawsze warto wykonywać przynajmniej testy A/B, aby znaleźć to, co w naszej własnej bazie działa najlepiej.

Skuteczność e-mail marketingu nie jest ograniczona do jednej bądź kilku wybranych branż, bo mail jako sposób komunikacji stosowany jest w każdej. W branży B2C, a zwłaszcza w e-commerce, ten kanał cieszy się jednak szczególnym powodzeniem i uchodzi za wyjątkowo skuteczny.

Powodem jest jednak to, że w branży B2B jego realizacja jest zwyczajnie bardziej wymagająca. W krótkim komunikacie trudniej bowiem przekazać wszystkie najważniejsze informacje np. o zaletach oprogramowania do automatyzacji produkcji i jeszcze skonwertować sprzedaż. Potrzeba na to zwyczajnie więcej czasu i sporej liczby danych.

E-mail marketing ma sens i szanse powodzenia w każdej branży, w której - na podstawie rzeczywistych danych na temat klienta - można zaoferować mu produkty, usługi bądź tematy, którymi potencjalnie będzie zainteresowany. Tylko tyle i aż tyle.

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Komentarze (2)