3/4 Polaków dostaje codziennie do 20 maili promocyjnych. Ale i tak kupujemy, co nam się proponuje [RAPORT]

Co drugi Polak kupuje w internecie na podstawie otrzymanych maili – wynika z najnowszego raportu Interaktywnie.com, branżowego portalu o marketingu.

Raport interaktywnie.com
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com

Cały raport w pdf można za darmo pobrać tutaj.

Zmiany związane z wprowadzeniem w życie RODO kładły się cieniem na prognozy dotyczące rozwoju e-mail marketingu w 2018 roku. Dzisiaj już jednak wiadomo, że żadnej apokalipsy nie było. Owszem, wydatki marketerów na ten kanał zmalały, jednocześnie jednak jego skuteczność nigdy nie była oceniana tak wysoko.

E-mail marketing nadal jest bardzo ważnym narzędziem promocyjnym. Gros środków marketerzy przeznaczają na reklamę graficzną (49,6%), marketing w wyszukiwarkach (31,7%) i ogłoszenia online (15,3% udziału). Udział reklam wysyłanych przez systemy poczty elektronicznej w torcie reklamowym oscyluje wokół 2,2%.

Po wprowadzeniu RODO działania e-mail marketingowe faktycznie stały się bardziej wymagające, a wysyłanie mailingów bez wszystkich wymaganych zgód obarczone zostało ryzykiem sporych kar. Jednak - według ekspertów zajmujących się e-marketingiem - przyczyniło się to przede wszystkim do wyrugowania z rynku nieuczciwych graczy, a tym samym - większej skuteczności tej formy promocji.

E-mail marketing może realizować wiele różnych celów biznesowych. Z jednej strony przy jego użyciu możemy pozyskiwać nowe leady, budować wizerunek marki czy podtrzymywać relacje z obecnymi klientami. To istotny kanał wspomagający działania sprzedażowe. Z drugiej strony nie można pominąć jego roli we wsparciu działu marketingu bądź obsługi klienta. Szczególnie, gdy użyjemy narzędzi marketing automation łącząc e-mail marketing z innymi kanałami.

O ile rola e-mail marketingu jest oczywista, warto zastanowić się co zrobić, aby wyciągnąć z tego kanału 100% efektów w wybranych obszarach, przy uwzględnieniu naszego celu. Jest wiele elementów, które mają wpływ na efekty kampanii. Pierwszym z nich jest segmentacja bazy kontaktów. Kolejną ważną rzeczą jest dostosowanie wysyłek do aktywności kontaktów w danych segmentach (dzień i godzina wysyłki), a także kontrola ilości otrzymywanych wiadomości przez naszego klienta w przeciągu miesiąca.

Istotne są także dobre praktyki e-mail marketingu odnośnie budowy i zakodowania szablonu, higienizacji bazy, a także personalizacji komunikacji. Oprócz stosowania się do wszystkich złotych rad, zawsze warto wykonywać przynajmniej testy A/B, aby znaleźć to, co w naszej własnej bazie działa najlepiej.

Skuteczność e-mail marketingu nie jest ograniczona do jednej bądź kilku wybranych branż, bo mail jako sposób komunikacji stosowany jest w każdej. W branży B2C, a zwłaszcza w e-commerce, ten kanał cieszy się jednak szczególnym powodzeniem i uchodzi za wyjątkowo skuteczny.

Powodem jest jednak to, że w branży B2B jego realizacja jest zwyczajnie bardziej wymagająca. W krótkim komunikacie trudniej bowiem przekazać wszystkie najważniejsze informacje np. o zaletach oprogramowania do automatyzacji produkcji i jeszcze skonwertować sprzedaż. Potrzeba na to zwyczajnie więcej czasu i sporej liczby danych.

E-mail marketing ma sens i szanse powodzenia w każdej branży, w której - na podstawie rzeczywistych danych na temat klienta - można zaoferować mu produkty, usługi bądź tematy, którymi potencjalnie będzie zainteresowany. Tylko tyle i aż tyle.

Źródło artykułu: Materiał Partnera
Wybrane dla Ciebie
Zginęło ponad 200 delfinów. Temperatura jezior sięgnęłą 41°C
Zginęło ponad 200 delfinów. Temperatura jezior sięgnęłą 41°C
IRIS-T dla Ukrainy. Niemcy wzmacniają tarczę powietrzną
IRIS-T dla Ukrainy. Niemcy wzmacniają tarczę powietrzną
Wyjątkowe zjawisko. Zamiast ogona wyrosła druga głowa
Wyjątkowe zjawisko. Zamiast ogona wyrosła druga głowa
Bardzo dobra wiadomość. Enceladus traci ciepło na obu biegunach
Bardzo dobra wiadomość. Enceladus traci ciepło na obu biegunach
Rosja przerzuca sprzęt. Ukraińcy nie mają wątpliwości, jaki jest powód
Rosja przerzuca sprzęt. Ukraińcy nie mają wątpliwości, jaki jest powód
Podwodne wysypisko śmieci. Odpady na głębokości 5 km
Podwodne wysypisko śmieci. Odpady na głębokości 5 km
Tu może uderzyć obiekt międzygwiezdny. Najwyższe ryzyko
Tu może uderzyć obiekt międzygwiezdny. Najwyższe ryzyko
Nowe czołgi T-80BWM. Rosjanin mówi prawdę o jakości maszyn
Nowe czołgi T-80BWM. Rosjanin mówi prawdę o jakości maszyn
Duże straty Rosjan. Zdjęcia satelitarne nie zostawiają złudzeń
Duże straty Rosjan. Zdjęcia satelitarne nie zostawiają złudzeń
Rosyjskie "mini-Sonciepioki" jadą na front. Co kryje ta nazwa?
Rosyjskie "mini-Sonciepioki" jadą na front. Co kryje ta nazwa?
Kluczowy test zaliczony. Indie testują spadochrony kapsuły Gaganyaan
Kluczowy test zaliczony. Indie testują spadochrony kapsuły Gaganyaan
Tak wjeżdżają do Pokrowska. Byli uważani za "drugą armię świata"
Tak wjeżdżają do Pokrowska. Byli uważani za "drugą armię świata"