3/4 Polaków dostaje codziennie do 20 maili promocyjnych. Ale i tak kupujemy, co nam się proponuje [RAPORT]

Co drugi Polak kupuje w internecie na podstawie otrzymanych maili – wynika z najnowszego raportu Interaktywnie.com, branżowego portalu o marketingu.

Raport interaktywnie.com
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com

Cały raport w pdf można za darmo pobrać tutaj.

Zmiany związane z wprowadzeniem w życie RODO kładły się cieniem na prognozy dotyczące rozwoju e-mail marketingu w 2018 roku. Dzisiaj już jednak wiadomo, że żadnej apokalipsy nie było. Owszem, wydatki marketerów na ten kanał zmalały, jednocześnie jednak jego skuteczność nigdy nie była oceniana tak wysoko.

E-mail marketing nadal jest bardzo ważnym narzędziem promocyjnym. Gros środków marketerzy przeznaczają na reklamę graficzną (49,6%), marketing w wyszukiwarkach (31,7%) i ogłoszenia online (15,3% udziału). Udział reklam wysyłanych przez systemy poczty elektronicznej w torcie reklamowym oscyluje wokół 2,2%.

Po wprowadzeniu RODO działania e-mail marketingowe faktycznie stały się bardziej wymagające, a wysyłanie mailingów bez wszystkich wymaganych zgód obarczone zostało ryzykiem sporych kar. Jednak - według ekspertów zajmujących się e-marketingiem - przyczyniło się to przede wszystkim do wyrugowania z rynku nieuczciwych graczy, a tym samym - większej skuteczności tej formy promocji.

E-mail marketing może realizować wiele różnych celów biznesowych. Z jednej strony przy jego użyciu możemy pozyskiwać nowe leady, budować wizerunek marki czy podtrzymywać relacje z obecnymi klientami. To istotny kanał wspomagający działania sprzedażowe. Z drugiej strony nie można pominąć jego roli we wsparciu działu marketingu bądź obsługi klienta. Szczególnie, gdy użyjemy narzędzi marketing automation łącząc e-mail marketing z innymi kanałami.

O ile rola e-mail marketingu jest oczywista, warto zastanowić się co zrobić, aby wyciągnąć z tego kanału 100% efektów w wybranych obszarach, przy uwzględnieniu naszego celu. Jest wiele elementów, które mają wpływ na efekty kampanii. Pierwszym z nich jest segmentacja bazy kontaktów. Kolejną ważną rzeczą jest dostosowanie wysyłek do aktywności kontaktów w danych segmentach (dzień i godzina wysyłki), a także kontrola ilości otrzymywanych wiadomości przez naszego klienta w przeciągu miesiąca.

Istotne są także dobre praktyki e-mail marketingu odnośnie budowy i zakodowania szablonu, higienizacji bazy, a także personalizacji komunikacji. Oprócz stosowania się do wszystkich złotych rad, zawsze warto wykonywać przynajmniej testy A/B, aby znaleźć to, co w naszej własnej bazie działa najlepiej.

Skuteczność e-mail marketingu nie jest ograniczona do jednej bądź kilku wybranych branż, bo mail jako sposób komunikacji stosowany jest w każdej. W branży B2C, a zwłaszcza w e-commerce, ten kanał cieszy się jednak szczególnym powodzeniem i uchodzi za wyjątkowo skuteczny.

Powodem jest jednak to, że w branży B2B jego realizacja jest zwyczajnie bardziej wymagająca. W krótkim komunikacie trudniej bowiem przekazać wszystkie najważniejsze informacje np. o zaletach oprogramowania do automatyzacji produkcji i jeszcze skonwertować sprzedaż. Potrzeba na to zwyczajnie więcej czasu i sporej liczby danych.

E-mail marketing ma sens i szanse powodzenia w każdej branży, w której - na podstawie rzeczywistych danych na temat klienta - można zaoferować mu produkty, usługi bądź tematy, którymi potencjalnie będzie zainteresowany. Tylko tyle i aż tyle.

Źródło artykułu: Materiał Partnera

Wybrane dla Ciebie

Wysycha w rekordowym tempie. Będzie mieć opłakane skutki dla świata
Wysycha w rekordowym tempie. Będzie mieć opłakane skutki dla świata
Bezsenność i demencja. Brak snu przyspiesza zmiany w mózgu
Bezsenność i demencja. Brak snu przyspiesza zmiany w mózgu
Newa SC na straży polskiego nieba. Wojsko pokazało zdjęcia
Newa SC na straży polskiego nieba. Wojsko pokazało zdjęcia
Polsko-szwedzkie ćwiczenia na Gotlandii. To kluczowa wyspa dla NATO
Polsko-szwedzkie ćwiczenia na Gotlandii. To kluczowa wyspa dla NATO
Nowy trop. Naukowcy walczą z chorobą Alzheimera
Nowy trop. Naukowcy walczą z chorobą Alzheimera
Nowe znalezisko na rysunku da Vinciego. Odkryto nieznany fakt
Nowe znalezisko na rysunku da Vinciego. Odkryto nieznany fakt
Główna broń Rosji. Używają jej do większości ataków
Główna broń Rosji. Używają jej do większości ataków
Rosjanie w Pokrowsku. Ukraińcy użyli czołgu Leopard 2 z parunastu metrów
Rosjanie w Pokrowsku. Ukraińcy użyli czołgu Leopard 2 z parunastu metrów
ChatGPT vs starożytna matematyka. Wynik zaskoczył naukowców
ChatGPT vs starożytna matematyka. Wynik zaskoczył naukowców
"Najbardziej wymagający element". Pierwsza partia monopali dla Baltica 2
"Najbardziej wymagający element". Pierwsza partia monopali dla Baltica 2
"Wielkie pytanie o życie, wszechświat i całą resztę". Co kryje czarna skrzynka?
"Wielkie pytanie o życie, wszechświat i całą resztę". Co kryje czarna skrzynka?
Najgroźniejszy drapieżnik mórz. 12 par oczu i śmiertelna trucizna
Najgroźniejszy drapieżnik mórz. 12 par oczu i śmiertelna trucizna