31 października. NASA opublikowała na Halloween zdjęcia upiornie wyglądającej mgławicy

31 października. NASA opublikowała na Halloween zdjęcia upiornie wyglądającej mgławicy

Źródło zdjęć: © NASA
31.10.2019 19:39

NASA opublikowała zdjęcia z Kosmicznego Teleskopu Spitzer, na którym widać chmurę gazu i pyłu układające się w upiornie wyglądający kształt. Naukowcy nazwali strukturę "Mgławicą Jack-o'-lantern" na cześć dyniowych latarni rzeźbionych na Halloween.

Kosmiczny Teleskop Spitzer, który wykrywa światło podczerwone, sfotografował gwiazdę świecącą jak świeca pośrodku wydrążonej dyni. Autorzy badania nazwali strukturę "Mgławicą Jack-o'-lantern".

Masywna gwiazda - znana jako gwiazda typu O i około 15 do 20 razy cięższa od Słońca - prawdopodobnie odpowiada za rzeźbienie tej kosmicznej dyni. Ostatnie badania tego regionu sugerują, że potężny odpływ promieniowania i cząstek z gwiazdy prawdopodobnie przetoczył otaczający pył i gaz na zewnątrz, tworząc głębokie rowy w mgławicy.

Niewidoczne dla ludzkiego oka trzy długości fali światła podczerwonego składają się na wielokolorowy obraz mgławicy, który przygotowała NASA, aby lepiej zobrazować rozkład gazu i pyłu w mgławicy.

Zdjęcie zostało wykonane na zewnętrznym regionie Drogi Mlecznej (nasze Słońce znajduje się w połowie do krawędzi galaktyki). Niedawno naukowcom udało się również sfotografować niesamowite zderzenie się dwóch struktur kosmicznych, które przybrały kształt upiornej twarzy.

31 października można także oglądać program przygotowany przez Agencję Kosmiczną, w którym naukowcy opowiedzą o najbardziej przerażających planetach w kosmosie. Transmisja na żywo rozpoczyna się o 20:00.