1 marca, czyli dzień pamięci "Żołnierzy wyklętych". Co o temacie mówi Google?
Wydawało by się, że temat "Żołnierzy wyklętych" jest poruszany przez cały rok, nie tylko 1 marca. W końcu często widać sklepy z odpowiednią odzieżą, a także przeróżne wiadomości i opinie w sieci. Skonfrontowałem to, co "się wydaje", z danymi, które dostarcza Google.
Serwis Google Trends pokazuje statystyki wyszukiwań na przestrzeni różnych zakresów czasowych. Wpisałem hasło "żołnierze wyklęci" i zobaczyłem, jak wyglądało zainteresowanie Polaków tym tematem. Czy hasło jest aktywne przez cały rok, bo szukamy informacji na ten temat, czy aktywizuje się tylko wokół 1 marca, czyli w dzień pamięci "Żołnierzy wyklętych"?
Oto zainteresowanie przez ostatnie 7 dni.
Jasno widać, że zainteresowanie wyszukiwaniem informacji o temacie było praktycznie zerowe. Wzrost zaczął się dopiero między 27 a 28 lutego i drastycznie urósł 1 marca. Obecnie widać spadek, ale zapewne przez cały dzień będzie utrzymywało się na wysokim poziomie.
Przeczytaj też: Siły zbrojne Indii. To czwarta potęga militarna świata
No dobrze, a jak wygląda wyszukiwanie hasła "żołnierze wyklęci" w skali całego roku? A najlepiej - kilku ostatnich lat? Proszę bardzo, oto wyniki.
Google mówi jasno: wyszukowanie informacji o "Żołnierzach wyklętych" nas nie interesuje w ciągu roku. Chcemy czytać więcej 1 marca, w dzień wcześniej i później, a przez pozostały rok temat praktycznie nie istnieje. Drobne "górki" prawdopodobnie związane są z bardziej głośnymi publikacjami w ciągu roku.