1 marca, czyli dzień pamięci "Żołnierzy wyklętych". Co o temacie mówi Google?
Wydawało by się, że temat "Żołnierzy wyklętych" jest poruszany przez cały rok, nie tylko 1 marca. W końcu często widać sklepy z odpowiednią odzieżą, a także przeróżne wiadomości i opinie w sieci. Skonfrontowałem to, co "się wydaje", z danymi, które dostarcza Google.
01.03.2019 | aktual.: 01.03.2019 13:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Serwis Google Trends pokazuje statystyki wyszukiwań na przestrzeni różnych zakresów czasowych. Wpisałem hasło "żołnierze wyklęci" i zobaczyłem, jak wyglądało zainteresowanie Polaków tym tematem. Czy hasło jest aktywne przez cały rok, bo szukamy informacji na ten temat, czy aktywizuje się tylko wokół 1 marca, czyli w dzień pamięci "Żołnierzy wyklętych"?
Oto zainteresowanie przez ostatnie 7 dni.
Jasno widać, że zainteresowanie wyszukiwaniem informacji o temacie było praktycznie zerowe. Wzrost zaczął się dopiero między 27 a 28 lutego i drastycznie urósł 1 marca. Obecnie widać spadek, ale zapewne przez cały dzień będzie utrzymywało się na wysokim poziomie.
Przeczytaj też: Siły zbrojne Indii. To czwarta potęga militarna świata
No dobrze, a jak wygląda wyszukiwanie hasła "żołnierze wyklęci" w skali całego roku? A najlepiej - kilku ostatnich lat? Proszę bardzo, oto wyniki.
Google mówi jasno: wyszukowanie informacji o "Żołnierzach wyklętych" nas nie interesuje w ciągu roku. Chcemy czytać więcej 1 marca, w dzień wcześniej i później, a przez pozostały rok temat praktycznie nie istnieje. Drobne "górki" prawdopodobnie związane są z bardziej głośnymi publikacjami w ciągu roku.