Zyski Google ciągle rosną

Zyski Google ciągle rosną

Zyski Google ciągle rosną
Źródło zdjęć: © google
20.07.2007 13:00, aktualizacja: 20.07.2007 15:46

Google w swoim kwartalnym raporcie finansowym ogłosiło, że przychód za II kwartał 2007 r. wyniósł 3,87 mld USD. To o 58% więcej od wyników z analogicznego okresu z ubiegłego roku oraz o 6% więcej w porównaniu z I kwartałem.

_ - Nasze wyniki finansowe pokazują, jak silni jesteśmy na rynku wyszukiwarek i reklamy internetowej - _ mówił Eric Schmidt, CEO Google, na konferencji prasowej.

Dochody netto za II kwartał b.r. wyniosły 925 mln USD i były nieznacznie niższe od zysków z pierwszego kwartału.

Zysk operacyjny firmy ( zysk przed odliczeniem podatków i odsetek ) wyniósł 1,1 mld USD, czyli 29% całego przychodu.

Strony należące do Google wygenerowały dochód w wysokości 2,49 mld USD czyli 64% wszystkich przychodów z tego kwartału. Dochód z zagranicznych rynków ( czyli tych poza USA ) wyniósł 1,84 mld USD, co stanowi 48% całego dochodu firmy.

_ - Kontynuujemy wielkie międzynarodowe inwestycje i oczekujemy na znaczące zyski wynikające z przyjętej przez nas strategii - _ tłumaczył George Reyes, dyrektor finansowy Google.

W związku z ekspansją na zagraniczne rynki, korporacja potwierdziła, że zatrudnia coraz więcej osób w różnych krajach, by prowadziły narodowe strony należące do firmy.

Google poinformowało, że nadal będzie walczyło o rynek chiński. Pomimo zainwestowania znacznych środków na podbicie tamtejszego rynku, amerykański gigant nadal znacznie przegrywa z lokalnym Baidu.com. _ - Nie można powiedzieć, że jesteśmy numer 1 w Chinach, ale można określić już naszą sytuację na chińskim rynku jako konkurencyjną - _ wyjaśniał inwestorom Schmidt.

Wpływy z reklam typu PPC ( paid per clicks ) wzrosły o 47% w porównaniu z II kwartałem ubiegłego roku.

Według kierownictwa Google, decyzja eBay o wycofaniu - http://www.internetstandard.pl/news/113977.html swoich reklam z jej systemu nie miała negatywnego wpływu na wyniki finansowe firmy. W czerwcu eBay, który jest największym reklamodawcą w wyszukiwarkach, zrezygnował ze swoich reklam z programu AdWords. Po kilku dniach reklamy powróciły, ale już na znacznie niższym poziomie. _ - Ebay jest naszym długotrwałym partnerem, i pomimo że firma zmieniła swoje udziały w naszym systemie, nadal jest ona istotnym reklamodawcą - _ mówił Schmidt.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)