Zwyczaje Polaków związane z korzystaniem ze smartfonów i tabletów

Strona głównaZwyczaje Polaków związane z korzystaniem ze smartfonów i tabletów
26.09.2013 10:14
Zwyczaje Polaków związane z korzystaniem ze smartfonów i tabletów
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC przeprowadził na zlecenie firmy Eniro Polska badanie, którego celem było poznanie preferencji użytkowników smartfonów i tabletów. O opinię zapytano 524 osoby w wieku 18-65 lat. Wnioski z badania dowodzą, że Polacy są coraz bardziej mobilni, a urządzenia mobilne, zwłaszcza smartfony, odgrywają dużą rolę w poszukiwaniu informacji o firmach, produktach i usługach.

: Częstotliwość korzystania z urządzeń mobilnych

Częstotliwość korzystania z urządzeń mobilnych zależy od preferowanego nośnika. Jak wynika z badania na co dzień to komputer jest nadal najczęściej używany do przeglądania stron internetowych - 96,1. korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie. Wśród osób posiadających smartfon - 72% osób używa go równie często, zaś wśród osób posiadających tablet - 53,9% osób. Wśród smartfonów najpopularniejsze są telefony z ekranem dotykowym (82,7%) i systemem operacyjnym Android (68,8% badanych).

Smartfony i tablety w pełni zaspokajają potrzeby informacyjne i rozrywkowe. Analizując częstotliwość użytkowania tych dwóch urządzeń, w warunkach domowych częściej korzystamy z tabletu niż z telefonu (92,7. vs. 87,1%).W pozostałych sytuacjach niekwestionowanym liderem jest smartfon.

Cel korzystania z urządzeń mobilnych

Jeśli chodzi o cele korzystania z Internetu w urządzeniach mobilnych, telefonu używamy m.in. do czytania wiadomości (81%), obsługi poczty (78%), pozyskiwania informacji i korzystania z portali społecznościowych (61%). Tablet z kolei dominuje podczas oglądania filmów i seriali (65%), grania w gry (57%), internetowych zakupów i dokonywania wszelkiego typu rezerwacji.

W odniesieniu do poszukiwania informacji lokalnych za pośrednictwem smartfona czy tabletu, kluczowe dla zwolenników urządzeń mobilnych są dane kontaktowe firmy (41. 5 %), lokalizacja, trasa dojazdu (34,7%) oraz adres strony www (34,1%). Informacje są głównie uzyskiwane poprzez wyszukiwarki (84,1%), opinie na forach internetowych (78, 4%), a także opinie ekspertów (61,1%). Dla użytkowników smartfonów najważniejsze są dane teleadresowe, natomiast większy ekran tabletów ułatwia przeglądanie opinii i porównywanie cen.

Znajomość aplikacji mobilnych

Badanie właściciela Panoramy Firm potwierdziło również popularność aplikacji mobilnych. Prawie 98. badanych deklaruje znajomość nowoczesnych trendów w poszukiwaniu informacji lokalnych. Jak można się spodziewać, użytkownicy najchętniej wybierają aplikacje bezpłatne (99,6%). W przypadku konieczności zapłacenia za usługę najbezpieczniejszym i najłatwiejszym sposobem płatności okazał się SMS (30,3%). Użytkownicy z zainteresowaniem patrzą również na zupełnie nowe możliwości smartfonów, jak możliwość otrzymywania zniżek (38,4%), zbierania punktów lojalnościowych (28,8%) i używania jako kartę płatniczą (13,5%).

Podsumowanie

Raport „Zwyczaje Polaków związane z korzystaniem ze smartfonów i tabletów”. potwierdził, iż dynamicznie przybywa zwolenników urządzeń mobilnych, którzy zgodnie z aktualnymi trendami korzystają z aplikacji umożliwiających szybkie i efektywne zdobywanie informacji o firmach, produktach i usługach.

Na podstawie wyników badania zrealizowanego przez Instytut Badawczy Millward Brown dla Eniro Polska oraz szybkości rozwoju nowych technologii, można spodziewać się w przyszłości znacznej dominacji urządzeń mobilnych nad komputerami, bądź też ich zastąpienia kolejnym innowacyjnym urządzeniem.

Nowe technologie na dobre zagościły w naszym życiu zarówno zawodowym jak i prywatnym. Jak wynika z badania zdecydowana większość posiada smartfon, niewiele mniej –. tablet, korzystając z niego codziennie do różnych celów. To ważny sygnał dla firm, których obecność w nośnikach mobilnych staje się dziś koniecznością. Jest to bowiem medium przyszłości, w którym są również ich klienci.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)