Zespół F1 z procesorami AMD. Pomogą zbudować nowy bolid
Nowoczesna technologia od lat łączy się z najbardziej elitarnym sportem motorowym na świecie. AMD przygotowało duże zmiany, które na pewno wpłyną na pracę tysięcy ludzi zaangażowanych w Formułę 1.
F1 to niezwykle wymagający sport. Wymaga ekstremalnego zaangażowania i wiedzy inżynierów, konstruktorów, kierowców. Ale nie tylko.
Nowoczesny bolid wyposażony jest w setki czujników, które sprawdzają najmniejsze parametry. W końcu w tych najbardziej prestiżowych wyścigach każda sekunda jest na wagę złota. Nie wystarczy tylko ogromna wiedza, by wyciągnąć odpowiednie wnioski. Dzisiaj bez wyjątkowych technologii jest to niemożliwe. Każda szczegółowa analiza daje perspektywę niezbędnej przewagi, która może zaważyć na zwycięstwie.
Zespół Haas F1 Team postawił na klaster Cray C500 napędzany procesorami AMD EPYC serii 7000. Wykorzystanie tych podzespołów daje możliwość dokonywania zaawansowanych obliczeń. Są one typowe dla symulacji dynamiki płynów, w tym w szczególności aerodynamiki. Pierwsze procesory tego typu zaczęły pojawiać się już w zeszłym sezonie wyścigowym.
Najważniejsze cechy klastrów CS500 bazujących na procesorach EPYC:
- Składa się z czterech dwu-procesorowych jednostek;
- Każda z nich obsługuje po dwa złącza PCIe Gen3 x16 (sieć o przepustowości 200Gb) i zapewnia możliwość podłączenia nośników HDD/SSD;
- Każdy procesor EPYC serii 7000 oferuje do 32 rdzeni i obsługuje nawet 8 kanałów pamięci DDR4 na gniazdo;
- W linii CS500 przewidziane są również moduły 2U z pojedynczą dwu-procesorową jednostką do obsługi konfiguracji z większą ilością pamięci, wizualizacji i funkcji serwisowych, które mogą uzupełnić system obliczeniowy.
Superkomputer zostanie dostarczony w grudniu 2018 roku, a to może oznaczać wyznaczenie nowych trendów w wyścigach Formuły 1. Tym bardziej, że ma to być druga generacja procesora EPYC.
Jakim typem gracza jesteś? Preferujesz klasyczne produkcje dla jednego gracza czy uważnie śledzisz esport? Wypełnij nasz quiz!**