Zaskakujący poziom tlenu na Marsie. Naukowcy oszołomieni odkryciem

Zaskakujący poziom tlenu na Marsie. Naukowcy oszołomieni odkryciem13.11.2019 10:10
Zaskakujący poziom tlenu na Marsie. Naukowcy oszołomieni odkryciem
Źródło zdjęć: © iStock.com

Naukowcy NASA zaobserwowali dziwne odczyty dotyczące zmian poziomu tlenu na Marsie. Do odkrycia doszło dzięki łazikowi Curiosity, który przeprowadził sezonowe pomiary poziomu gazów w kraterze Gale.

Naukowcy NASA przyznają, że pierwszy raz widzą odczyty tego typu i nie są w stanie powiedzieć, co wywołało fluktuację (niedające się przewidzieć odchylenie) poziomu tlenu.

- Po raz pierwszy to zobaczyliśmy, to było po prostu oszałamiające - powiedział Sushil Atreya, profesor klimatu i nauk o kosmosie na University of Michigan w Ann Arbor.

Naukowcy wciąż nie rozwiązali zagadki metanu na Czerwonej Planecie, a tymczasem Mars przygotował kolejną tajemnicę. Poziom tlenu na planecie zdaje się wzrastać i opadać w sposób przypadkowy, czego nie pojmują badacze. Gazy odkryte na planecie - azot i argon - zachowują się w sposób przewidywalny przez cały rok.