Zakupy przez internet biją rekordy popularności

Zakupy przez internet biją rekordy popularności

Zakupy przez internet biją rekordy popularności
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos
16.05.2013 15:00

Według badań TNS Polska w marcu 2013 roku 43 proc. Polaków wybrało ten sposób nabycia potrzebnych produktów. Dlatego coraz większego znaczenia nabiera w zakupach on-line bezpieczeństwo.

Niemal 7. proc. sklepów nie jest odpornych na najczęściej występujące cyberataki, a tylko 24 proc. może pochwalić się odpowiednio zainstalowanymi zabezpieczeniami, chroniącymi dane klientów - wynika z zeszłorocznej edycji raportu "Bezpieczeństwo zakupów w polskich sklepach internetowych".

- _ Kupujący doceniają wygodę, szybkość i coraz częściej bezpieczeństwo, jaką dostarczają im zakupy on-line. Dlatego konieczne jest, aby sklep internetowy był właściwie zabezpieczony. Coraz popularniejszym, najtańszym i najprostszym na to sposobem jest certyfikat SSL _ –. tłumaczy Jarosław Dolega z serwisu CertyfikatySSL.pl. Certyfikat SSL szyfruje przesyłane w Internecie informacje (loginy, hasła, dane kontaktowe, numery kart kredytowych). Jednocześnie zapewnia autentyczność strony, na której się znajdujemy.

– _ Certyfikaty SSL także w Polsce stają się już synonimem bezpieczeństwa i sukcesu w e-biznesie. Polski rynek jest w tym temacie jednym z najdynamiczniejszych w Europie. _ –. przekonuje Jarosław Dolega. – Jedyne, co ogranicza masowość SSL, jest obawa, że technologia jest zbyt skomplikowana dla zwykłego Kowalskiego. A to nieprawda. – dodaje.

Bezpieczny e-sklep, „uzbrojony” w certyfikat SSL, poznać można po tzw. znakach bezpieczeństwa, z których najbardziej znanym jest kłódka wyświetlana w polu adresowym przeglądarki. Kolejnym znakiem ochrony jest protokół szyfrowania https:// oraz zielony pasek adresu (certyfikaty SSL o najwyższym poziomie weryfikacji) znany ze stron banków oraz dużych sklepów i serwisów społecznościowych.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Oto zupełnie nowe mapy Google"

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)