Zaglądamy w przyszłość z działem R&D Intela
Wczoraj dział Intel Labs otworzył drzwi dla mediów, przedstawicieli środowisk akademickich, partnerów i klientów podczas 9. corocznej imprezy Research at Intel. Na imprezie pokazano ponad 35 produktów badawczych, które pomogą ukształtować przyszłość technologii.
08.06.2011 | aktual.: 08.06.2011 13:08
Wczoraj dział Intel Labs otworzył drzwi dla mediów, przedstawicieli środowisk akademickich, partnerów i klientów podczas corocznej imprezy Research at Intel. Na imprezie pokazano ponad 35 produktów badawczych, które powinny pomóc ukształtować przyszłość technologii.
Wiele spośród tych projektów to rezultat badań prowadzonych wspólnie przez różne działy Intela oraz partnerów akademickich i branżowych.
Rzut okiem na przyszłość technologii
Demonstracje podczas imprezy Research at Intel obejmowały takie dziedziny, jak wizualne przetwarzanie danych, zabezpieczenia i uwierzytelnianie, wrażenia użytkownika i technologie chmurowe. Co pokazano?
*„Magiczne lustro” *czyli wirtualne zakupy z realistycznym awatarem kupującego noszącym ubrania. Demonstracja ta pokazała trójwymiarowy awatar, który śledzi ruchy w czasie rzeczywistym i pozwala zmieniać rozmiary ciała za pomocą gestów. Teraz wirtualne zakupy pozwolą nam przymierzyć ubrania dokładnie na naszą sylwetkę, a nie sklepowy manekin.
Pokazano także „sterowalny dźwięk” czyli sferyczne głośniki, które nie tylko zapewniają lepszą reprodukcję dźwięku, ale również dynamiczne, sterowalne brzmienie analogicznie do tradycyjnych, akustycznych instrumentów muzycznych.
Ciekawstką była „Automatyczna współpraca w klasie” czyli sposób, w jaki uczniowie mogą automatycznie tworzyć współpracujące grupy z wykorzystaniem uczniowskich komputerów. Technologia wykrywania zbliżeniowego znajduje komputer obok ucznia i pomaga automatycznie utworzyć grupę z innymi znajdującymi się w pobliżu uczniami. Jednym naciśnięciem przycisku uczniowie mogą założyć grupę, rozpocząć współpracę nad projektem, wspólnie wziąć udział w quizie lub współzawodniczyć ze sobą.
Pokazano także „bezprzewodową technologię wykrywania energii” (Wireless Energy Sensing Technology, WEST). Jest to łatwe w użyciu urządzenie, które wykorzystuje rozpoznawanie wzorców, aby ustalić, kiedy włączają się i wyłączają różne domowe urządzenia elektryczne. Za pomocą prostej aplikacji właściciele domów mogą badać różnorodne raporty, które pomagają im lepiej zarządzać zużyciem energii.
Intel pochwalił się także możliwością „wykorzystania potencjału rdzenia graficznego w jego procesorach” do operacji kryptograficznych. Pokazano, jak uzyskać szybsze i skuteczniejsze zabezpieczenia przy użyciu platform opartych na procesorze Intel Core drugiej generacji.
Kolejnym ciekawym rozwiązaniem było „uwierzytelnianie przyszłości”. Rozwiązanie ma pozwolić uniknąć kradzieży tożsamości, używając zaufanego urządzenia klienckiego z zaawansowanymi technikami uwierzytelniania i wykrywania obecności użytkownika poprzez lokalne ustalanie tożsamości i potwierdzanie jej za pośrednictwem usług internetowych. Zwiększa to zarówno stopień bezpieczeństwa, jak i komfort pracy. Takie rzeczy jak przejęcie komputera, dostępu do Facebooka czy poczty e-mail nie powinny się już więcej zdarzyć.
Publikacje kodu Intela
W ramach zacieśniania współpracy między branżą a instytucjami akademickimi Intel Labs opublikuje kod źródłowy trójwymiarowej technologii internetowej Distributed Scene Graph. Kod ten stanowi część bieżących prac nad symulatorem świata wirtualnego OpenSim i pozwoli deweloperom budować wirtualne obszary, w których użytkownicy będą mogli pracować lub bawić się w towarzystwie tysięcy, a nie —jak dziś —. setek uczestników, co oznacza ponad 20-krotny postęp. Intel pokazał także, jak można wykorzystać tę technologię do stworzenia wieloosobowej „gry”, która szkoli służby pierwszej pomocy pod kątem różnych scenariuszy katastrof.
Również w tym miesiącu Intel Labs udostępni badaczom i deweloperom swój najnowocześniejszy kod do raytracingu. Raytracing to komputerowa technika graficzna, która pozwala uzyskać fotorealistyczne obrazy poprzez śledzenie wyimaginowanych promieni światła w celu ustalenia, jak powinna być oświetlona każda część obiektu. Pokazano, że kod ten zwiększa szybkość raytracingu nawet o 100 procent w intelowskich systemach. Zaawansowany raytracing jest przeznaczony do zastosowań profesjonalnych i jest niezależny od skupionego na grach raytracingu w czasie rzeczywistym, który Intel zademonstrował poprzednio. Kod ma znaleźć zastosowanie w aplikacjach komercyjnych, takich jak projektowanie samochodów, kręcenie filmów i wizualizacja nowych projektów