"Zablokowaliśmy ci sprzedaż na Allegro". Uważaj, nie musisz płacić
25.04.2018 14:18, aktual.: 25.04.2018 14:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na skrzynki pocztowe wielu Polaków przychodzi wiadomość informująca o blokadzie konta na Allegro. Uwaga - naprawdę można stracić dostęp do serwisu.
O nowym oszustwie pisze portal Zaufana Trzecia Strona. "Ponieważ nie otrzymaliśmy Twojej płatności, której termin minął 2018-03-31, zablokowaliśmy Ci sprzedaż na Allegro. Prosimy o bezzwłoczne uregulowanie rachunku. Po zaksięgowaniu wpłaty, sprzedaż zostanie automatycznie odblokowana" - czytamy w treści wiadomości.
Mail naprawdę przypomina wiadomości od Allegro. Kwota do opłacenia jest nieduża, więc istnieje ryzyko, że wiele osób jednak kliknie w przycisk "zapłać rachunek teraz", zamiast wyjaśnić sprawę bezpośrednio z Allegro.
Jakie mogą być konsekwencje? Oszust po prostu przejmie dane konta do Allegro. Jeżeli ofiara korzysta z tego samego hasła w wielu różnych serwisach, to przestępca może narobić dużego spustoszenia. A nawet jeśli skończy się na samej kradzieży konta do Allegro, to ofiara i tak może mieć problem. Wystarczy, że zrobi zakupy na czyjeś nazwisko lub sprzeda nieistniejący przedmiot.
Zobacz także
Żeby zabezpieczyć się przed takimi oszustwami, należy dokładnie sprawdzać nazwy stron, na których wpisujemy loginy i hasła. W przypadku Allegro warto włączyć dwuetapową weryfikację. Wówczas w trakcie logowania do allegro.pl, serwis prosi o wpisanie dodatkowego kodu, który otrzymuje się SMS-em.