"Zablokowaliśmy ci sprzedaż na Allegro". Uważaj, nie musisz płacić

"Zablokowaliśmy ci sprzedaż na Allegro". Uważaj, nie musisz płacić
Źródło zdjęć: © WP.PL
Adam Bednarek

25.04.2018 14:18, aktual.: 25.04.2018 14:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na skrzynki pocztowe wielu Polaków przychodzi wiadomość informująca o blokadzie konta na Allegro. Uwaga - naprawdę można stracić dostęp do serwisu.

O nowym oszustwie pisze portal Zaufana Trzecia Strona. "Ponieważ nie otrzymaliśmy Twojej płatności, której termin minął 2018-03-31, zablokowaliśmy Ci sprzedaż na Allegro. Prosimy o bezzwłoczne uregulowanie rachunku. Po zaksięgowaniu wpłaty, sprzedaż zostanie automatycznie odblokowana" - czytamy w treści wiadomości.

Mail naprawdę przypomina wiadomości od Allegro. Kwota do opłacenia jest nieduża, więc istnieje ryzyko, że wiele osób jednak kliknie w przycisk "zapłać rachunek teraz", zamiast wyjaśnić sprawę bezpośrednio z Allegro.

Jakie mogą być konsekwencje? Oszust po prostu przejmie dane konta do Allegro. Jeżeli ofiara korzysta z tego samego hasła w wielu różnych serwisach, to przestępca może narobić dużego spustoszenia. A nawet jeśli skończy się na samej kradzieży konta do Allegro, to ofiara i tak może mieć problem. Wystarczy, że zrobi zakupy na czyjeś nazwisko lub sprzeda nieistniejący przedmiot.

Żeby zabezpieczyć się przed takimi oszustwami, należy dokładnie sprawdzać nazwy stron, na których wpisujemy loginy i hasła. W przypadku Allegro warto włączyć dwuetapową weryfikację. Wówczas w trakcie logowania do allegro.pl, serwis prosi o wpisanie dodatkowego kodu, który otrzymuje się SMS-em.