Z jakiej komórki zapłacimy za parkometry?

16.11.2007 17:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

mPay wspólnie z Zarządem Dróg Miejskich w Warszawie pracują nad wdrożeniem usługi płacenia za parkowanie za pomocą telefonu komórkowego. Aby zapłacić za parkowanie, należy nakleić w widocznym miejscu na przedniej szybie samochodu specjalną naklejkę z unikalnym numerem mPay.

Odkąd nasycenie rynku przekroczyło 10. proc. operatorzy szukają każdej możliwej niszy do zagospodarowania, żeby tylko znaleźć nowe źródło dodatkowych przychodów. „Najnowszym” pomysłem jest ten firmy mPay (blisko współpracuje z Polkomtelem, operatorem sieci Plus i Sami Swoi), która chce umożliwić płacenie za postój w strefach płatnego parkowania przez telefon komórkowy.

mPay wspólnie z Zarządem Dróg Miejskich w Warszawie pracują nad wdrożeniem usługi płacenia za parkowanie za pomocą telefonu komórkowego. „Aby zapłacić za parkowanie, należy nakleić w widocznym miejscu na przedniej szybie samochodu specjalną naklejkę z unikalnym numerem mPay. Naklejki dostępne będą w punktach sprzedaży na terenie Warszawy. Opłaty za parkowanie wnoszone będą dokładnie za czas postoju pojazdu –. usługa będzie włączana i wyłączana przez klienta poprzez wykonanie połączenia w systemie mPay na numer widoczny na naklejce” – poinformowała firma.

Tyle tylko, że pomysł nie wcale tak rewolucyjny. Co więcej, już taki był i działał nawet jeśli nie na takiej samej, to w mocno zbliżonej formie. Kilka lat temu podobną usługę –. także z ZDM - oferował Centertel (wówczas pod marką Idea). – Żałujemy, że ZDM nie zwrócił się także do nas z propozycją podjęcia tego typu współpracy, a zdecydował się na małą znaną firmę – mówi Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP. Przypomniał, że z usługi korzystało kilkanaście tysięcy osób dziennie. Zarówno mieszkańców Warszawy, jak i przyjezdnych. Współpraca upadła, gdy zawiadująca warszawskimi parkomatami firma WaPark zawiadywać nimi przestała i przejął je ZDM. Zarządca i operator nie potrafiły ponownie uzgodnić warunków współpracy.

- Chcieliśmy wspólnie wypracować model współpracy zarządcy dróg z operatorem, który byłby wzorem dla innych miast w Polsce –. mówi Jacek Kalinowski. Dodaje przy tym, że Orange cały czas jest gotowy na ponowne rozpoczęcie świadczenia tej usługi i w dodatku już w tym praktykę.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także