Wyniki Facebooka drastycznie spadają. YouTube bliski przejęcia pozycji
W ciągu ostatnich dwóch lat, ruch YouTube'a wzrasta, podczas, gdy Facebook przeżywa kryzys. Ruch Facebooka w USA spadł o prawie połowę. Użytkownicy coraz rzadziej korzystają z portalu, głównie przez afery związane z Cambridge Analytica i wyciekiem danych. Facebook sam też wpłynął na to zjawisko, obniżając zasięgi postów wideo, na których użytkownicy spędzali wiele czasu.
09.08.2018 15:47
Na pierwszym miejscu wciąż jest Google, i zdecydowanie pozycja portalu jest niezagrożona. Ponad 15 miliardów wizyt w ciągu miesiąca. Według raportu, pozostałe portale oscylują w okolicach 5 miliardów odwiedzin.
Facebook wyraźnie oddaje YouTube'owi swoją pozycję w wyścigu o bycie największmy portalem w USA. Według ekspertów, prawdopodobnie dojdzie do tego za trzy miesiące. Natomiast nadchodzi też zmiana na czwartym miejscu jednego z największych rynków internetowych. Amazon jest na dobrej drodze, aby przegonić Yahoo w podobnym czasie.
Aktualnie top pięć comiesięcznych liderów ostatnich kilku lat, to Google, Facebook, YouTube, Yahoo i Amazon, w dokładnej kolejności. Jak wynika z tego samego badania, Facebook odnotował ogromny spadek miesięcznych odwiedzin. W ciągu dwóch lat to spadek z 8,5 do 4,7 miliarda w ciągu miesiąca. I chociaż ruch samej aplikacji Facebook wzrasta, to cały portal spada w rankingu.
A więc na dwóch czołowych miejscach znajdą się portale należące do grupy Alphabet Inc., czyli Google i YouTube. Facebook może chwalić się wzrostem ruchu aplikacji mobilnej, ale YouTube również notuje podobne wzrosty.
Źródło:Market-Intelligence