Wszystko widać, jak na dłoni. Rosjanie tracą miliony

Opublikowane przez badaczy OSINT (Dnipro) na platformie Telegram zdjęcia satelitarne niejako potwierdzają straty rosyjskich samolotów z ostatnich tygodni. Mowa o sześciu bombowcach Su-34, które nie wróciły na swoje macierzyste lotniska – podaje portal Defense Express.

Su-34 - zdjęcie ilustracyjneSu-34 - zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons
Norbert Garbarek

W ciągu ostatnich dwóch tygodni lutego 2024 r. co najmniej sześć samolotów Su-34 nie wróciło na swoje lotniska. Zdaniem Defense Express może to być potwierdzenie doniesień ze strony ukraińskiej, która kilkukrotnie informowała o zniszczeniach tego typu samolotów, jednak z uwagi na fakt, iż maszyny po zestrzeleniu zwykle spadają na terytorium wroga, brak było zdjęć lub nagrań potwierdzających skuteczne ataki.

Widoczny na zdjęciach satelitarnych brak Su-34 na macierzystych dla siebie lotniskach ma potwierdzać więc zniszczenia dokonane przez armię obrońców po stronie Federacji Rosyjskiej. W sieci pojawiają się też głosy, jakoby brakujące Su-34 miały zostać przeniesione na inne lotniska, gdzie Rosjanie próbują je chronić przed atakiem, jednak pierwszy scenariusz wydaje się bardziej prawdopodobny z uwagi na brak zdjęć potwierdzających przemieszczenie wspomnianych Su-34.

Bombowce musiały więc zniknąć na skutek zestrzelenia podczas realizowania misji. Dla Rosjan oznacza to gigantyczne straty finansowe, bowiem koszt jednego samolotu Su-34 szacuje się na ok. 40 mln dolarów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czarna seria rosyjskiego lotnictwa. Armia traci kolejne Su-34

Niszczone w ostatnim czasie na potęgę bombowce Su-34 to trzon rosyjskiego lotnictwa. Produkowane od 2011 r. samoloty powstały, aby prowadzić misje myśliwsko-bojowe, ale też rozpoznanie oraz szturm – są więc wyjątkowo uniwersalnymi maszynami, które nad Ukrainą mogą prowadzić szereg różnych zadań – od wsparcia armii lądowej po bombardowanie wskazanych obszarów.

Napęd Su-34 stanowią dwa silniki turboodrzutowe AŁ-31F M1. Każdy z nich generuje ciąg na poziomie 132 kN z dopaleniem i pozwala rozpędzić maszynę do prędkości 1900 km/h. Maksymalny zasięg osiągalny przez tę konstrukcję to zaś 4 tys. km.

Ważący ok. 38 t samolot jest zdolny do przenoszenia uzbrojenia, którego łączna waga wynosi nawet 8 t. Na 12 węzłach uzbrojenia można podwiesić bomby lotnicze, pociski rakietowe oraz taktyczne. Co więcej, Su-34 może przenosić różnego rodzaju bomby termojądrowe. W standardzie natomiast bombowce dysponują działkiem kal. 30 mm do ostrzału słabo opancerzonych celów i obrony w powietrzu.

Wybrane dla Ciebie
Symulacja walki F-35 z Su-30. Nie chcą ujawnić, kto zwyciężył
Symulacja walki F-35 z Su-30. Nie chcą ujawnić, kto zwyciężył
Chiny rozmieszczają je na Pacyfiku. Widzą wszystko
Chiny rozmieszczają je na Pacyfiku. Widzą wszystko
Nieznane drony w Europie. Pojawiły się na krańcach NATO
Nieznane drony w Europie. Pojawiły się na krańcach NATO
Incydent na wysokości 10 kilometrów. Coś uderzyło w samolot pasażerski
Incydent na wysokości 10 kilometrów. Coś uderzyło w samolot pasażerski
Kosmiczna zbroja. Będzie chronić satelity i astronautów
Kosmiczna zbroja. Będzie chronić satelity i astronautów
Przyjrzeli się śniegowi w Alpach. Nie mają dobrych wieści dla świata
Przyjrzeli się śniegowi w Alpach. Nie mają dobrych wieści dla świata
Rzadkie zjawisko na niebie. Udało mu się je sfotografować
Rzadkie zjawisko na niebie. Udało mu się je sfotografować
Mają najpotężniejszy pocisk na świecie. Stworzył go sojusznik Polski
Mają najpotężniejszy pocisk na świecie. Stworzył go sojusznik Polski
Bat na Shahedy Rosjan. Ukraińcy opracowali Bulleta
Bat na Shahedy Rosjan. Ukraińcy opracowali Bulleta
Problem w otoczeniu Słońca. O tym zagrożeniu wiemy niewiele
Problem w otoczeniu Słońca. O tym zagrożeniu wiemy niewiele
Są główną tarczą antybalistyczną Ukrainy. Ta chce pozyskać kolejne 25 sztuk
Są główną tarczą antybalistyczną Ukrainy. Ta chce pozyskać kolejne 25 sztuk
Wszystko jasne. Berlin zdecydował w sprawie F-35
Wszystko jasne. Berlin zdecydował w sprawie F-35