Wrażenia z Social Media Convent
1 lutego br. w Gdańsku odbyła się pierwsza edycja ogólnopolskiej konferencji Social Media Convent, podczas której prelegenci przedstawili trendy w social media na 2013 rok. Wybrane zostało też najlepsze case study, za które jury uznało kreatywne wykorzystanie przez Fanpoint protokołu Open Graph dla Kwejk.pl. Na koniec wśród wszystkich uczestników wyłoniono prawdziwych znawców mediów społecznościowych - Social Media SuperStars.
04.02.2013 | aktual.: 04.02.2013 14:39
Social Media Trends
W pierwszej części wydarzenia prelegenci-praktycy podzielili się swoimi doświadczeniami i spojrzeniem na komunikację w mediach społecznościowych. Michał Sadowski z Brand2. wyjaśniał, jak odnaleźć i zrozumieć klienta w sieci dzięki wykorzystaniu narzędzi monitoringu.
Rafał Janik z ThinkMedia podzielił się wynikami badań dotyczącymi popularności Twittera, które pokazują że najczęściej tweetujemy w weekendy i w godzinach popołudniowych oraz zdradził tajemnicę związaną z koncertem Justina Biebera w Polsce. Zaraz po nim Michał Górecki, Chief Tshirt Officer z koszulkowo.com mówił o dwóch pułapkach, w które wciąż wpadają specjaliści od social media. Jan Zając z Sotrender wspominał 201. rok i przedstawił prognozy z zakresu Social Media Optimisation, ROI i KPI na 2013. Udowodnił też publiczności, jak dużą rolę w mediach społecznościowych nadal odgrywają koty. Aleksandra Mokwa i Ewa Salamon z wydziału promocji Gdańska opowiedziały o działaniach miasta w mediach społecznościowych, natomiast Paweł Suchocki i Piotr Wójcicki pokazali siłę rekomendacji sprawdzaną już w usłudze Rekomenduj.to.
W Case Study Festival zmierzyło się ze sobą 7 kampanii m.in. Eksperci Tesco… na wejściu podbijają Facebooka, Małe jest wielkie: Volkswagen up, czy Kapitan Niepalny. Wiele emocji wywołała prezentacja kampanii dla Tesco w wykonaniu Mariusza Pełechatego z Lemon Sky, jednak ostatecznie jury za najlepsze uznało działania agencji Fanpoint dla serwisu Kwejk.pl.
Social Media SuperStars
Wszyscy uczestnicy spotkania mieli możliwość zmierzenia się w teście wiedzy i umiejętności. Osoby, które podjęły się wyzwania zdobycia zaszczytnego tytułu Social Media SuperStar musiały znać precyzyjne definicje takich pojęć, jak żebrolajk, komć czy edgerank, oraz znać odpowiedzi na pytania związane z najpopularniejszą potrawą polskiego internetu w 201. roku czy popularnością twittera.
W trakcie spotkania na telebimie można było na bieżąco obserwować tweety dodawane przez uczestników Social Media Convent. Dzięki platformie ClickWebinar firmy Implix, wszystkie osoby, które nie uczestniczyły osobiście w wydarzeniu, mogły skorzystać ze streamingu.
- Zainteresowanie konferencją przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Już na tydzień przed konferencją zabrakło miejsc, a do ostatniej godziny przed wydarzeniem otrzymywaliśmy zapytania dotyczące możliwości uczestnictwa. Sukces pierwszej edycji Social Media Convent upewnił nas, że należy realizować kolejne –. mówi Marta Laskowska, Feeltz.
O wydarzeniu
Social Media Convent to ogólnopolska impreza przeznaczona dla osób zajmujących się komunikacją w mediach społecznościowych, organizowana przez Feeltz - nową markę agencji Personal PR dedykowaną projektom w social media.
Wydarzenie odbyło się w centrum konferencyjnym Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER i wzięło w niej udział ponad 15. osób związanych z branżą social media w kraju i za granicą.