Wojsko Polskie kupiło silniki do myśliwców MiG-29. Koszt umowy to prawie 30 mln złotych

Wojskie Polskie poinformowało o zakupie trzech turboodrzutowych silników lotniczych RD-33 ser. 2 dla znajdujących się na wyposażeniu polskich Sił Zbrojnych myśliwców MiG-29. Wartość umowy opiewa na 29,55 mln złotych.

Wojsko Polskie kupiło silniki do śmigłowców MiG-29 Wojsko Polskie kupiło silniki do myśliwców MiG-29
Źródło zdjęć: © YouTube

Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 podpisały z 3. Regionalną Bazą Logistyczną umowę o wartości 29,55 mln złotych. Dotyczy ona dostawy 3 turboodrzutowych silników lotniczych RD-33 ser. 2 dla znajdujących się na wyposażeniu polskich Sił Zbrojnych myśliwców MiG-29.

Ze względu na zaprzestanie produkcji silników RD-33 serii 2 w rosyjskich zakładach MAP im. Czernyszewa w Moskwie, zakup objął jednostki używane po remoncie głównym, które dysponują pełnym resursem międzyremontowym nie mniejszym niż 350 godzin nalotu oraz pozostałym resursem technicznym nie mniejszym niż 700 godzin. Wszystkie elementy silnika muszą posiadać resurs nie mniejszy niż nadany międzyremontowy.

Wszystkie egzemplarze mają zostać objęte gwarancją na nie mniej niż 24 miesiące lub 200 godzin pracy. Okres gwarancyjny rozpocznie się wraz z dniem podpisania protokołu przyjęcia-przekazania.

Zobacz: Dwa lata w całkowitej izolacji. Eksperyment uznano za porażkę [Wideo]

Do zamówienia wliczone są skrzynie lub kontenery transportowe. Zgodnie z dokumentacją, jednostki napędowe muszą posiadać komplet narzędzi specjalistycznych i materiałów eksploatacyjnych.

Dla każdego silnika zawarto osobną umowę. Koszt każdej z nich to 9 850 000 pln bez VAT.

Silnik RD-33

RD-33 to rosyjski turboodrzutowy silnik przeznaczony dla lekkich myśliwców bojowych. Jego pierwsze uruchomienie nastąpiło w 1972 roku, produkcję seryjną uruchomiono dziewięć lat później. Od tamtego czasu przeszedł szereg modernizacji. Silnik składa się z 4-stopniowej sprężarki niskiego ciśnienia, 9-stopniowej sprężarki wysokiego ciśnienia, pierścieniowej komory spalania, dopalacza i regulowanej dyszy wylotowej. Długość silnika wynosi 4,23 m, maksymalna średnica 1 m, a masa silnika suchego 1 055 kg.

Wybrane dla Ciebie
Załamanie lodowców Antarktydy może podnieść poziom mórz o trzy metry
Załamanie lodowców Antarktydy może podnieść poziom mórz o trzy metry
Podwodna ofensywa Korei Południowej: oferta okrętów dla Azji oraz obu Ameryk
Podwodna ofensywa Korei Południowej: oferta okrętów dla Azji oraz obu Ameryk
Rosyjska gra o inwazji na Ukrainę to totalna klapa. Nikt w to nie gra
Rosyjska gra o inwazji na Ukrainę to totalna klapa. Nikt w to nie gra
COP30 w Amazonii bez USA. Tematami: lasy deszczowe i prawa rdzennych ludów
COP30 w Amazonii bez USA. Tematami: lasy deszczowe i prawa rdzennych ludów
Obiecano im pracę w hotelu. Afrykanki zwabione przez Rosję
Obiecano im pracę w hotelu. Afrykanki zwabione przez Rosję
Ukraińcy nie musieli go atakować. Rosyjski Ka-226 rozbił się w Rosji
Ukraińcy nie musieli go atakować. Rosyjski Ka-226 rozbił się w Rosji
Rosja promuje Su-57. Nikt nie chce "najlepszego samolotu świata"
Rosja promuje Su-57. Nikt nie chce "najlepszego samolotu świata"
Rosjanie zrobili to celowo. Zaatakowali konwój humanitarny
Rosjanie zrobili to celowo. Zaatakowali konwój humanitarny
Problemy z rosyjskimi czołgami. Sami Rosjanie narzekają na ich jakość
Problemy z rosyjskimi czołgami. Sami Rosjanie narzekają na ich jakość
Budowa gazociągu Gdańsk-Gustorzyn na półmetku. To ważna inwestycja
Budowa gazociągu Gdańsk-Gustorzyn na półmetku. To ważna inwestycja
Odparowuje wszystko co żywe. Rosjanie zaczęli demontować potężną broń
Odparowuje wszystko co żywe. Rosjanie zaczęli demontować potężną broń
Najstarsze powietrze w historii. Było uwięzione w 6-milionowym lodzie
Najstarsze powietrze w historii. Było uwięzione w 6-milionowym lodzie
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟